Zoiets noem je een….. topdag…! - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Zoiets noem je een….. topdag…! - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Zoiets noem je een….. topdag…!

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Augustus 2013 | Nederland, Leiderdorp

Onze dag begon vanmorgen al voor 7.00 uur. Die van Timo een uurtje later en Luan hebben we rond half negen wakker gemaakt, want die bleef in diepe rust. Na het ontbijt, aankleden en het inladen van alle spullen reden we rond 9.10 uur weg uit Leiderdorp. We hadden net de tunnel in de A4 gehad, toen Luan vroeg: Zijn we er bijna..? Helaas Luan, onze rit duurde wel wat langer dan vijf minuten.

Rond half elf waren we in het Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek. We hadden er een topdag en dat kwam niet alleen door het droge, redelijke mooie weer. We maakten er eerst twee verschillende bussafari’s door het wilde dierenpark. We passeerden allerlei soorten (ook wilde) dieren, zoals apen, leeuwen, beren, wilde honden, hyena’s, giraffen, zebra’s, heel veel soorten herten, teveel om allemaal te herinneren.

De chauffeur (in het park noemen ze dat de ‘ranger’) vertelde tijdens de safari’s allerlei leuke dingen en wetenswaardigheden en in de bus liet zij verschillende soorten gewei en ook een onderkaak rondgaan. Best wel spannend om even vast te houden.
Na de bussafari’s en de middaglunch maakten we een korte wandeling en gingen we even verpozen in de speeltuin. Daarna was het tijd voor de bootsafari om vanaf het water ook weer allerlei soorten dieren te kunnen zien. En ook op de boot was er een ‘ranger’ die heel veel wist te vertellen.

Na de bootsafari hebben we opnieuw een stukje gewandeld en waren we op tijd voor de grote roofvogelshow. Er waren hele kleine, maar ook hele grote roofvogels. De grootste had vleugels met een spanwijdte van wel 3 meter. Toch best wel een beetje spannend als die grote vogels vlak boven je hoofd overvliegen.
Na de roofvogelshow was het tijd voor een heerlijk ijsje en gingen de jongens nog even de speeltuin in. We keken ook nog naar het optreden van een drietal ´rangers´ die leuke ´K3’ liedjes zongen.

En zowaar… na afloop wilde Luan met een als olifant verklede ranger op de foto. Die kans lieten we natuurlijk niet lopen.
Daarna ´sloften´ we richting de uitgang, maar als je de route volgt, kom je nog een keer langs alle dieren. Best wel een flink stuk dus. Timo heeft al die kilometers afgehuppeld en Luan… af en toe huppelend, af en toe wat ´sloffend´ en af en toe op de schouders bij opa. Het ging allemaal voortreffelijk.

Het was al bijna sluitingstijd (zes uur) toen we het park verlieten en terugreden naar Leiderdorp. Luan sliep binnen enkele minuten en werd na een uurtje rijden net voor Den Haag weer wakker. Dat kwam mooi uit, want zo konden we direct doorrijden naar Mc Donalds in Leiderdorp. Voor Timo was het direct duidelijk… een happy meal ! Voor Luan werd het een …..PIZZA, maar laten ze dat nu net niet in huis hebben, dus ook voor Luan een happy meal. De pizza krijgt hij dus morgenavond, als afscheidsdiner.

Na de Mac ging Timo onder de douche en Luan in bad. Daarna hebben we alle foto’s van vandaag snel op de Ipad gezet en bekeken. Nog even nagenieten dus. Daarna was het voor Luan de hoogste tijd te gaan slapen. Timo kijkt nog even een filmpje op zijn Ipod en daarna gaat hij ook lekker slapen. Ik eindig zoals ik begon… het was een topdag.

Groetjes opa en oma Leiderdorp

• 13 Augustus 2013 - 21:54

Marjon:

Wauw, dat is zeker een topdag, genieten hoor.
    Morgen nog een hele gezellige dag met elkaar.

Liefs Marjon

• 13 Augustus 2013 - 22:35

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Hallo opa en oma van Timo en Luan,

Jullie hebben de kleinkinderen wel een topdag bezorgd.
    Wij kennen het Safaripark Beekse Bergen maar al te goed en we weten hoe ontzettend leuk het daar is.

Morgen de laatste logeerdag en die zal vast ook heel gezellig worden.

Geniet van die twee kanjers.

Groetjes,
    Marlou (ook moeder van 2 oostersekanjers)

• 13 Augustus 2013 - 22:54

Gerrie Slofstra:

Wauw Luan en Timo,
    Wat hebben jullie een geweldige topdag met Opa en Oma Leiderdorp gehad.Wat een ontzettend leuk idee en wat een energie hebben Opa en Oma. Echt een dag om nooit te vergeten.
    Wij vinden het een dag met een Goudenrandje.

Liefs en groet aan Opa en Oma Leiderdorp.

Opa en Oma Slofstra.

• 14 Augustus 2013 - 10:00

Maja:

Wat een mooie dag hebben jullie beleeft met Timo en Luan. Waarschijnlijk moe en voldaan thuis gekomen, maar wel top.
    Vandaag een rustig aan geniet dagje ???
    Liefs Maja