Schoenen en nog eens schoenen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Schoenen en nog eens schoenen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Schoenen en nog eens schoenen

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Vannacht was je wakker en heeft papa jou bij mama in bed gelegd. Daar heb je heerlijk verder geslapen. Toen je wakker was, sliep ik kennelijk nog maar dat was niet voor lang. Ik voelde wat vingertjes over mijn gezicht gaan en een vingertje dat voorzichtig probeerde mijn ogen te open. Normaliter zou ik daar niet echt happy van worden zo ’s ochtends vroeg. Maar op de een of andere manier kan ik het van jou hebben. In eerste instantie hield ik mij slapende maar na een tijdje deed ik toch langzaam mijn ogen open en keek ik in twee donkere kijkers. Papa was al buiten bezig en je grote broer was in de stal. Toen je dit eenmaal door had wilde je ook snel je kleren aan om te gaan helpen met voeren.

Eenmaal terug van het voeren hebben de mannen lekker ontbeten. Jij koos weer voor pap; dit blijft toch favoriet in de ochtend. Daarna zijn jullie lekker gaan spelen in de speeltuin. Die plek blijft favoriet wat dat betreft. Na het ontbijt werd er nog op de tractor gereden door beide mannen. Het stro van de vrachtwagen waar de kalfjes in zaten moest weggebracht worden met de aanhanger. Timo reed heen en jij terug. Altijd is het weer genieten van die glunderende gezichtjes als ze op de tractor zitten. Of was het nou een trekker??

Toen we allemaal klaar waren gingen we op pad voor onze missies. Je grote broer slijt namelijk zijn schoenen om de twee maanden en heeft aankomende week stevige schoenen nodig in verband met de huttenbouw. En voor beide waren nieuwe gymschoenen nodig. Natuurlijk hadden jullie beide hier helemaal geen zin in, maar ja jullie hadden geen keuze. We besloten naar Barneveld te gaan en hadden de mannen beloofd alleen voor schoenen te kijken. In de eerste beste winkel was het raak. We vonden de perfecte bergschoenen voor je grote broer. Gelukkig zaten ze ook lekker en vielen ze in de goede smaak bij je broer. Je moet namelijk weten dat hij nogal kieskeurig kan zijn en als hij het echt niks vind dan trekt hij ze ook niet aan. Jij had ondertussen ook je schoenen uit en was druk bezig om je maat op te nemen. Ja, dit had je nog goed onthouden van de vorige keer hoe dat moest. Natuurlijk moest mama daarna op zoek naar schoenen voor jou en gelukkig vond mama snel een flitsend paar. Perfect voor jouw voeten; hoog en een stevige zool. Maar eerst moest er gepast worden en wauw wat een stoere schoenen waren dat zeg en ze zaten nog lekker ook. Althans dat zei jij. Je rende er mee door de winkel, sprong wat in het rond en wilde ze niet meer uit doen. Maar ja eerst moesten er centjes betaald worden en met de belofte dat je ze daarna weer aan mocht, deed je ze uit.

De eerste missie was geslaagd, nu op zoek naar gymschoenen. Timo zag al snel wat hij wilde en ook voor jou vond ik snel kleutergympen. Effe passen en ja hoor beide mannen waren geslaagd. Papa mocht afrekenen en je verliet de winkel niet voordat je jouw nieuwe stoere stappers aanhad. Eenmaal aan stapte je er flink en vrolijk op los. Op naar de volgende missie schoenen voor Timo voor school die slijt vast zijn of zullen deze niet bestaan?! Bij de volgende schoenenzaak slaagde we hier ook voor. Hoge schoenen met een veter maar wel stoere stappers die hij vooral leuk vindt. En ja met een tiener is en blijft dat laatste toch wel het belangrijkste. Vroeger kon ik zelf nog de keuzes maken maar tegenwoordig doet Timo dat zelf. En zoals ik al eerder zei als ik iets koop wat hij niet leuk vindt of niet lekker zit dan trekt hij het echt niet aan. Vroeger kon ik hem nog wel overhalen of het gewoon aantrekken……… Ook jij hebt al een eigen smaak ontwikkeld en zegt regelmatig “nee, nie die mama. Luan wil die aan!” Maar over het algemeen vind je het nog prima wat ik uitkies.

Op de terugweg naar de auto heb ik mijn mannen getrakteerd op iets lekker van de bakker. Timo en papa kozen een appelflap en jij koos een lekker aardbeienvlaaitje. Op de camping aten we dit lekkers op. Jij wilde vrolijk gaan spelen met je nieuwe stappers maar dat vonden papa en mama niet zo’n goed plan. Met uitleg accepteerde je het en konden we ze uittrekken. De rest van de middag heb je je heerlijk vermaakt in de speeltuin. Helaas kwam je op een gegeven moment aangelopen met tranen in je ogen; je was gevallen en had een lelijke wond op je elleboog. Door mama liet je je troosten en na een koude lap en een pleister liet je mama zien waar je was gevallen. Daarna ging je weer lekker spelen.

Toen papa terug was van centjes betalen en het ophalen van de nieuwe kar, speelde je nog steeds lekker in de speeltuin. Even kwam je kijken maar al snel was je ook weer weg. De middag vloog om en al snel was het weer tijd om te gaan voeren. Helaas viel je daar met je hoofd op de straat en kwam de boer met je aangelopen. We hebben het flink gekoeld met een coldpack en bij mama op schoot kwam je even bij van de schrik en pijn. Resultaat was wel een bult waar je best last van had. Samen met mama ben je later naar de stal gelopen om te helpen met het voeren van de kalfjes. Wat heb je weer goed geholpen en wat genoot je weer van alle bedrijvigheid. Een genot om naar te kijken. Na het voeren hebben de mannen lekker gegeten en tot laat nog buiten gespeeld. Jij vermaakte je vooral in de speeltuin en mama is daar maar een poosje bij gaan zitten om te voorkomen dat je nog meer gewond zou raken vandaag. Er waren zoveel kindjes in de speeltuin, maar alles ging goed en jij sprong er vrolijk op los.

Met tegenzin ging je dan ook mee om te douchen, maar na de douche gaf je toch wel aan dat je moe was en pijn had aan je hoofd en elleboog. Met een paracetamol ben je lekker gaan slapen.


  • 18 Augustus 2013 - 22:13

    Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

    Zo, ik ben weer helemaal bij.
    Afgelopen avonden te laat thuis om nog achter de laptop te kruipen, maar nu toch even stiekem kijken.
    Zo te lezen hebben jullie het weer heerlijk op de camping en zijn eindelijk de kalfjes gearriveerd.

    Vanavond weer logeren bij de andere opa en oma. Ben erg benieuwd naar hun verhalen.

    Lieve groetjes,
    Marlou

    PS Gave schoenen.

  • 19 Augustus 2013 - 07:36

    Vermist:

    Hallo.

    Ik had gisteren gereageerd via de mobiel. Of het is een warrig verhaal van me geweest, dat je het eraf hebt gegooid Daan, of het is gewoon mislukt.

    Al met al een geslaagde schoenen missie en vervelend dat Luan weer zo was gevallen.

    Nu kinderloos weer een paar dagen werken. Sterkte !!

    Liefs uit Huize Vermist x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 436088

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: