Het caravantrapje - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Het caravantrapje - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Het caravantrapje

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Augustus 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vannacht heb je heerlijk geslapen. Nu was het je grote broer die vanmorgen vroeg naast ons bed stond en niet kon slapen door de regen die hard op het dak tikte. Dus papa heeft dit weekend beide bedden uitgeprobeerd in jullie huisje. Jij sliep heerlijk uit en pas na negenen liet jij jezelf horen door te drukken op de bel. Maar je stond al buiten voordat ik er was. Op mama’s schoot werd je langzaam wakkerder maar eenmaal wakker had je praatjes voor 10! Timo was in de stal aan het voeren, maar jij wilde niet. Wel wilde je eten en dus kreeg je heerlijke warme pap. Dit gaat altijd er goed in, in de ochtend. Zeker als je hulp krijgt. Ook vanochtend wilde je deze hulp al na 3 hapjes. We denken dat je wat last had van je armen van het harde werken gisteren. Voor het openen van de hekjes werk je toch boven je macht en voor jou is dat best zwaar werk. Ik denk dat je het wel kan vergelijken met als je om elke arm zo’n 10 kilo heb hangen en je arm naar boven moet brengen. Dit is best zwaar en vermoeiend!

Na het eten snel aankleden en daarna ben je heerlijk gaan spelen. Eigenlijk heb je dit de gehele dag gedaan. We hebben je nauwelijks gezien en je was veel te vinden in de speeltuin. Zo af en toe kwam je langs om wat te eten of te drinken of te snoepen of te plassen. En zo ook die ene keer. Je moest nodig plassen en papa liep met je mee. Echter toen je uit de caravan kwam, gebeurde daar wat elke kampeerder met een caravantrapje/opstapje over komt. Je verloor je evenwicht en stuiterde zo op je billen naar beneden. Mama schrok van de klap buiten en vloog naar binnen om te kijken hoe het was met je. Gelukkig was papa in de buurt en had hij je al opgepakt. Wat een schrik en je moest echt wel een beetje huilen ervan. Op mama’s schoot keken we naar de plekken die pijn deden en deden er een zalfje en dikke kus op. Natuurlijk wel in de andere volgorde! Al snel wipte je weer van mijn schoot om te gaan spelen.

Regelmatig heeft mama bij je gekeken en gezeten in de speeltuin omdat een ander kindje ook graag wilden spelen in de zandbak met de spullen die jij had. Met de bemiddeling van mama speelden de beide mannen gezellig in de zandbak en werden er heerlijke pizza’s en taarten gebakken. Ook wilde je nog schommelen en dan moest mama je duwen. Je zit dan in zo’n peuterschommel dus dat is helemaal perfect. Je hoeft niet je evenwicht te bewaren en kan op jouw manier goed vasthouden. Je wilt dan dat ik je heel hoog duw. En neem van mij aan dat dat echt heel hooooooooog is! En wat geniet je dan en je probeert dan ook al goed mee te schommelen. Toen je wat zachter ging, ging je naar voren hangen en oeps daar kantelde je ondersteboven. Gelukkig was mama er snel bij en liep dit alles af met een sisser. De schrik bij jou en mij zat er echter goed in en jij riep; “mama stop maar, Luan wil springe!” Mama benoemde nog wel naar jou dat ze was geschrokken en op jouw manier zei je: “Luan hoedje schrik mama!” Op de trampoline hebben we samen nog wat gesprongen en daarna ben je weer lekker gaan spelen in de zandbak.

Tussendoor kwam je nog een keer naar de tent om je spulletjes te pakken die mee gingen naar oma. Je vroeg aan mama wel eerst toestemming hiervoor en ging daarna hard aan de slag. De keuze deze keer waren voornamelijk dvd’s en cd’s. Ben benieuwd hoeveel je hiervan gaat zien en horen! Na het eten hebben de mannen kalfjes gevoerd en al snel daarna was het de hoogste tijd om richting oma en opa Slofstra te gaan. Natuurlijk hadden beide mannen geen zin hierin maar met de belofte dat we snel weer terug gingen na 4 nachtjes slapen, gingen ze toch maar mee.

In de auto heb je heerlijk liggen slapen ondanks dat je niet moe was volgens eigen zeggen…… Bij opa en oma slofstra werd je pas weer wakker. Op mama’s schoot kwam je even bij en je gaf aan naar boven te willen. Je wilde kijken naar de slaapkamer waar je ging slapen. Boven heeft mama je omgekleed en alle kleertjes in de kast gedaan. Beneden heb je je spulletjes ook een plekje gegeven en wilde je een cd’tje luisteren. Toen het moment van afscheid nemen eraan kwam, rolden de tranen over je wangen. Och wat voelde ik me rot en jij natuurlijk helemaal. Je bleef maar zeggen; “met mama mee. Bij mama slapen.” En ik bleef maar zeggen dat je ging logeren met je grote broer bij oma voor 4 nachtjes. Uiteindelijk wilde je dat ik je op bed ging leggen. Eenmaal boven moest je nog huilen en uiteindelijk droogde de tranen wat en liet je oma de inhoud van je toilettas zien. Papa en mama namen afscheid van jou en je grote broer en met een dikke brok in mijn keel reden we weg.

Later hebben papa en mama nog even gebeld en hoorden ze dat jullie in diepe rust lagen. Gelukkig maar want nu konden we met een gerust hard gaan slapen. Veel plezier mannen. We houden van jullie!

• 20 Augustus 2013 - 09:41

Maja:

Wat blijft het lastig voor alle partijen het loslaten. Maar 4 nachtjes......Een hou vast voor jullie alle vier en dan weer op naar jullie tweede huisje.

Liefs Maja x