Ons eerste nachtje en dagje bij opa en oma Slof - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Ons eerste nachtje en dagje bij opa en oma Slof - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Ons eerste nachtje en dagje bij opa en oma Slof

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Augustus 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Zondagavond om 21.00 uur werden Luan en Timo bij ons gebracht. Luan bracht zijn tasje met dvd’s en cdtjes mee zette dit bij de kast met de woorden: Hier oma, in de kast doen.
Timo zat al in de serre voor de tv en Luan ging bij hem zitten. De broers hadden er zin in terwijl wij met papa en mama in de kamer zaten te praten, kwam Luan zo nu en dan nog even een knuf bij mama halen. Na een poosje was het afscheid nemen en moest hij even bij mama op schoot huilen. Toen we boven in de slaapkamer van de kinderen waren zijn papa en mama weggegaan en zijn de lieve broers na een klein verhaaltje en zingen en lieve woordjes heel lief gaan slapen .

Vanmorgen om precies 8 uur kropen ze heerlijk even bij oma in bed. Timo had er zin want hij ging hutten bouwen vier dagen van 10.00 tot 14.00 uur, toen hij hoorde dat opa beneden was, ging hij snel aankleden en eten.
Luan genoot nog even van het knuffelen met oma, en zijn mond stond niet stil. Heerlijk dat gezellige gekeuvel zo saampjes op de maandagmorgen. Na een poosje zijn we gaan badderen en aankleden.

Zijn ontbijt ging er lekker in: een schaaltje warme gele vla met aardbeiensaus.
Om 9.30 zijn we met z’n allen richting het terrein van ‘hutten bouwen’ gegaan. Timo was daarvoor opgegeven. Een tas met zaag en hamer plus brood en drinken gingen mee, en even later arriveerden we bij het terrein vlakbij waar we wonen. Eerst zijn polsbandje opgehaald en ja hoor daar zag hij al vriendjes. Blij en enthousiast liep hij er heen en na een dikke kus van Luan zijn we weer naar huis gegaan.

Luan had inmiddels bedacht om met oma en opa winkeltje te gaan spelen en heel netjes werden alle levensmiddelen in de winkel gezet. Oma en opa kregen centjes en om de beurt kochten wij bij Luan onze boodschappen. Hij zat goed in zijn rol, wist alle artikelen goed te benoemen en als oma twee keer dezelfde boodschapjes kocht zei hij: Heb je al oma, kijk maar, is nie goed!

De verdere dag hebben we zijn step opgehaald en heeft hij daarmee heel veel rondjes gestept, meestal met een hijgende oma of opa er achteraan. Maar wat deed hij zijn best en wat ging het goed!
Ook zijn we nog naar de Action geweest en toen naar AH. ‘Oma’ zei Luan in de tweede winkel ‘is nie eerlijk, nu weer centjes betalen. Toch ging hij blij mee naar binnen met een klein gekleurd winkelwagentje.
Hij pakte rozijnenbrood voor opa ‘die vin opa lekker, oma. En jij? Wil jij worst? Luan zegt: Luan kijken wat is lekker. En zo liep de trotse oma met haar dapper gezellig lief kleinkind te winkelen bij de AH .

Tussen de middag heeft Luan een boterham met plakjes komkommer en currysaus gegeten. ‘Lekker’ zei hij, ‘net als opa’. Ook werd nog omasoep gegeten; tjonge wat vond hij alles lekker.
Daarna even een dvdtje van knabbel en babbel gekeken, samen met Timo die inmiddels ook alweer thuis was. Oma zag en hoorde hem vaak schaterlachen zo samen met zijn broer was het even een time-out.

Toen kwam opa met het plan om kikkers te gaan vangen, nou dat mag opa vertellen. Deze beestjes vallen regelmatig door het rooster van het kelderraam. Om hun leven te sparen, moeten ze met enige regelmaat bevrijd worden via een openslaand raam in de kelder. Nou dat is een geweldig avontuur. Voor Luan was het helemaal nieuw. Hij gilde het uit van plezier en sensatie. De gehele oogst bestond deze keer uit zeven kikkers en een pad.

Timo kruipt door het kelderraam en weet ze te pakken. Het volgende doorgeefadres is Luan, en opa staat in de grote kelder met een doos klaar om ze veilig in op te bergen en in de tuin los te laten. Natuurlijk wordt oma, die ongeveer panisch wordt van de kikkers, eerst uitgebreid geplaagd en dan krijgen de kikkers en de pad een voor een de vrijheid, waarbij Luan echt grotere sprongen maakte dan al die kikkers bij elkaar. Wat een feest voor iedereen, mens en dier!

Na het lekkere eten van spaghetti met tomatensaus en kaas zijn jullie in bad en pyama gegaan en joepie mama belde nog even om een gezellig babbeltje te maken; wat was dat fijn. Luan bleef maar praten en vertellen.
Nog even een puzzeltje en een boekje gelezen , gebedje gezongen en na een lieve knuf is Luan heerlijk gaan slapen .

En Timo mocht nog even met zijn ipod spelen en is om 21.00 ook heerlijk gaan slapen .
Dit was ons eerste logeerdagje; op naar morgen, het wordt vast weer heel gezellig.

• 20 Augustus 2013 - 09:46

Maja:

Heerlijk zo de kleinkinderen om je heen en ze houden je bezig...
    Voor vandaag ook veel plezier en Timo, morgen komen Manon en ik even bij hut kijken.

Liever groetjes uit Huize Vermist

Ps. Ook lekker voor de huttenbouwers, oma soep als lunch.