Een echte vakantiedag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een echte vakantiedag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een echte vakantiedag

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Augustus 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Het is dinsdag. Timo is het eerste wakker en zorgt er voor dat Luan nog even kan doorslapen. Samen slapen ze op dezelfde kamer. Het bed van Timo wordt gemarkeerd door een schilderij met stoere auto’s en boven het bed van Luan hangt het portret van een hond en een kat die het goed met elkaar kunnen vinden. Die poes wordt vanaf het begin door Luan Bink genoemd, de naam van de eigen poes.

Een tijdje na Timo komt ook Luan uit bed, en na een lekker bad krijgt hij een ontbijt met o.a chocoladevla, zijn lievelingspap.
Timo wordt door opa weer naar het bouwterrein gebracht waar kinderen in de vakantie hutten bouwen. Luan gaat in de serre spelen, met auto’s en grote blokken, waar hij van alles bij verzint. Daarna wordt hij winkelier en voorziet huize Slofstra van eten en drinken en nog veel meer. De prijs die betaald moet worden, wordt ons vooraf door Luan gegeven, dus het is voordelig winkelen. Daarna wordt de winkel gesloten en gaan we buiten steppen.

Deze kunst is nog vrij nieuw voor Luan. Hij doet het voorzichtig en houdt rekening met de begeleider – opa, die Luan niet kan bijhouden. Daarom kijkt Luan geregeld om en stopt vaak totdat opa weer naast hem is. Het is een feest om zo met de kleine man buiten te zijn. Luan is onverwoestbaar, bepaalt zelf de route en zorgt dat geen rondje gelijk is. Tussen de middag gaat Daniëlle naar het bouwproject van Timo kijken. Samen komen ze daarna naar huize Slofstra, want even na de middag wordt de bouw stilgelegd. Opa zit even in zijn studeerkamer te werken. Luan komt stil naar binnen. Pakt zonder boe of ba een blanco vel uit de printer en vouwt in no-time een keurig vliegtuigje waarmee hij gaat spelen.

Daarna gaan Luan en Timo met oma naar de kinderboerderij. Luan zit nu in de wandelwagen. Hij heeft deze dag al heel wat beweging gehad. Ze gaan ook even naar mama op haar werk kijken en komen met allerlei verhalen weer thuis.
Ondertussen heeft opa de sudderende kippenpoten, die we vanavond gaan eten, twee keer omgedraaid op de tijden die hem daarvoor waren aangegeven.

Wat hebben de mannen daarvan gegeten, en ook van de nassi en rijst en de overheerlijke pindasaus. Kortom het was weer een geweldig feest. Vooral ook hoe Luan kan kluiven. Het vet druipt van zijn kin, hij levert de botjes het schoonst af van allemaal en bestelt telkens nieuwe kippenpoten!

Direct na het eten neemt Timo Luan en opa even apart. Hij laat ons een filmpje zien over het maken van een pijl en boog. En dat moet natuurlijk direct gebeuren. Dus de drie mannen gaan met een grote takkenschaar het ‘bos’ in. De takken wordt gekeurd en afgeknipt en vervolgens ontdaan van blad en zijtakjes. De overgebleven stokken voor de boog en dunnere takken voor de pijlen worden meegenomen naar de hobby-kelder met als resultaat dat al gauw de eerste pijlen door de kelder vliegen.

En dan wordt het bedtijd. Na een bad op de slaapkamer nog een verhaaltje en een liedje. Dan fluistert Luan heel lief in oma’s oor of hij mamma mag bellen. Dat mag en Luan gaat daarna heel lief slapen, terwijl Timo nog een tijd op blijft.
Wat zijn Gerrie en ik blij en dankbaar dat we deze kleinzoon er bij hebben gekregen, vrolijk, slim, lief en geduldig en met een humeur dat echt niet stuk kan!
We kunnen ons het leven zonder hem niet meer voorstellen!

Oma en opa Slofstra.

• 21 Augustus 2013 - 08:03

Vermist:

Mooi om te lezen, dat jullie zo genieten van de beide jongens. Heerlijk actief en creatief met met ze bezig zijn.
    Voor vandaag een zonnige en gezellige dag,
    liefs uit huize Vermist