De laatste logeerdag, inpakken en naar de camping - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu De laatste logeerdag, inpakken en naar de camping - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

De laatste logeerdag, inpakken en naar de camping

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Augustus 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Timo en Luan hebben geslapen als een roos. Maar toch zijn zij om 7.30 paraat in onze slaapkamer om de nieuwe dag nieuw leven in te blazen.
Even gezellig onder de dekens kruipen. Luan fluistert in oma’s oor: Vanmiddag naar de camping.

Luan gaat in bad, waar hij altijd er van geniet. Timo’s ontbijt wordt in de serre bediend. Daarna wordt hij door de inmiddels binnen gekomen papa naar het huttendorp gebracht. Het is de laatste dag voor de bouwvakkers.

Luan is steeds actief. Verzint allerlei werkjes. Hij neemt het initiatief om de tuinstoelen vast buiten te zetten voor het koffiedrinken. Daarna wordt opa uitgenodigd om het zand rond de schuur weg te vegen. Een paar dagen eerder was Luan daar al mee begonnen en nu moet het dus worden afgewerkt. Na de koffie neemt Luan opa mee naar de studeerkamer en begint Sinterklaasversjes te zingen. Opa moet ook zingen, zei hij, en daar gaan we dan, voor deze keer want het duurt nog heeeeel lang voordat Sinterklaas komt.

Zo neemt Luan zelf geregeld het initiatief voor een nieuwe activiteit en geniet daarvan met volle teugen.
Dat geldt zeker ook voor de volgende onderneming: Samen met oma de beroemde ‘oma-soep maken’. Hoewel de gehaktballetjes al rond worden aangeleverd, vindt Luan het nodig ze letterlijk opnieuw onder handen te nemen. Ook hier neemt hij weer zelf het initiatief en werkt met grote concentratie aan één stuk door tot het helemaal klaar is. Zorgvuldig worden vervolgens de balletjes één voor één op een lepel gelegd en met een vrolijk boogje in de soep gemikt.

Aan het eind van de morgen gaan we met z’n allen het eindresultaat van de huttenbouw van Timo bewonderen. Het is een soort boerderij geworden met een gedeelte voor de dieren en een gedeelte voor de mensen, compleet het een hek er voor. Alles is vrolijk geverfd.
Daarna gaan we thuis brood en soep eten en kunnen na een poosje Timo begroeten met zijn gewonnen medaille.

Na een poosje komen papa en mama gezellig een kopje koffie drinken met appelgebak, vers uit oma’s oven en ook weer klaargemaakt met Luan’s medewerking. Het is het slot van deze logeerpartij waar we allemaal erg van genoten hebben. En het feest gaat voor Daniëlle, Lodewijk, Timo en Luan door, want een heerlijk weekend Stroe ligt in het verschiet.

Oma en opa Slofstra.

P.s. Morgen meer over de rest van deze dag!

• 23 Augustus 2013 - 07:43

Vermist:

Goedemorgen.

Nu vier dagen genieten van de kleinkinderen een dagje bijkomen, al zal het wel stil zijn in huis.

Fijn weekend,
    liefs uit Huize Vermist x

• 23 Augustus 2013 - 22:37

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Wat moeten Timo en Luan toch zonder hun opa's en oma's.
    En wat geniet de opa's en oma's op hun beurt van hun kleinkinderen.
    Een duidelijke win win situatie.

Groetjes,
    Marlou