Visite - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Visite - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Visite

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Vannacht heb je heerlijk geslapen en ver na de klok van negen uur werd je wakker. Je hoorde dat Timo aan het voeren was dus jij wilde snel aangekleed worden en naar de stal toe. En ja snel aankleden bij jou is een dingetje. Ten eerst staat je mondje nooit stil en ten tweede wordt je door alles afgeleid en duurt het al een x aantal minuten voordat je van buiten naar binnen gaat. Vervolgens klim en klauter je dan overal op als een klein aapje. Tenslotte roep je wel verscheidene keren "opschieten mama! Luan wil kalfjes voeren!" Ja het vergt een heleboel creativiteit om hem snel in de kleren te hebben.

Maar uiteindelijk lukt het en wandel je snel met je laarsjes richting stal. Om even later met een hangend hoofdje weer terug te komen. De boer en Timo waren al klaar. Eenmaal op schoot ontlaadde je de teleurstelling met tranen. En ach ik begrijp de teleurstelling wel en troostte je in mijn armen. Al snel kwam je grote broer er ook aan en zag dat je verdrietig was geweest. Toen hij hoorde waarom, wreef hij even lief over je hoofd en been. Daarna vroeg hij heel lief aan je; "Gaat Luan mee met Timo om te springen op de trampoline?" En hand in hand liepen ze het pad af richting de speeltuin. Echt zo ongelofelijk lief van je grote broer! Een ontroerend moment waarbij mijn gedachten terug gingen naar zo'n 10 maanden terug. De weken in China waarbij deze twee broers al gelijk een bijzondere klik hadden. Het eerste woordje van Luan was Timo, op de eerste dag deden beide heren al kiekeboe met elkaar en werd er gekieteld en geknuffeld. En deze band werd steeds intenser. Zo bijzonder mooi! En nu nog steeds mogen we dagelijks genieten van deze bijzondere, mooie, liefdevolle en waardevolle momenten tussen deze twee broers. Wat een geschenk van Hem; twee bijzondere zonen met elk hun eigen verhaal.........

De rest van de ochtend en middag hebben de mannen zich buiten vermaakt. Rond half 2 zijn we gaan omkleden en de spulletjes bij elkaar gaan pakken. Vanmiddag gingen we namelijk op visite omdat onze neefjes en nicht jarig waren. In de auto viel je op een gegeven moment in slaap. Lekker hoor zo kon je weer even energie op doen voor straks.
Rond de klok van drie uur kwamen we aan in Zwolle. We konden lekker in de tuin zitten want het was heerlijk weer. Je keek eerst. Even de kat uit de boom maar na een tijdje ging je heerlijk,je eigen gang en speelde je er ook op los met je neven en nichten. Kortom je vermaakte je prima en had dikke pret! Heerlijk om je van een afstandje te observeren en te volgen en te zien hoe je lekker aan het spelen bent naast en met de andere kindjes.

Als avondeten hadden we een heerlijke bq en daar smulde beide mannen van. Helaas ging het na het eten wat druppelen en besloten we richting camping te gaan. Het was ook echt wel weer de hoogste tijd, want eenmaal op de camping was het ook echt wel bedtijd voor jou. In de auto had je dikke pret met je broer. Hij las het boekje "gezichten" voor. Op elk plaatje staat dan een gezicht die of bang, boos, ongerust, verdrietig, blij, etc. is. Jij doet dan het plaatje na. Nou ik kan je zeggen daar ben je best goed in! En Timo en ik moesten dan ook regelmatig lachen om zijn gezichten. En Luan..............die lachte dan vrolijk mee.

Op de camping nog even gekeken bij de kalfjes en daarna hup je bedje in. Je maakte optimaal gebruik van papa en mama bij het slapen gaan. Eerst mama dan papa, dan weer mama, etc. Nou ja voor 1x moet dat kunnen. Uiteindelijk lag je snel in dromenland.