Een nieuwe Maja dag! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een nieuwe Maja dag! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een nieuwe Maja dag!

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Augustus 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

En de jongens stonden dan ook enthousiast om 8.00 voor de deur. Luan nam gelijk het voortouw en vertelde je broer wel even waar hij naar toe moest. Mama moest nog vragen om een kus , want zoveel haast had je. Voordat mama weg ging vertelde ze nog even dat je een slechte nacht had gehad, maar ondanks dat vroeg en vrolijk wakker werd. Het was dan vandaag ook te merken dat je moe was en Maja heeft je dan ook veel geholpen met alles. Om krachten te sparen en je gaf ook aan het fijn te vinden die hulp. Maja heeft dan vandaag ook een paar keer naar je toe benoemd, dat moe zijn mag. Maar jij gaat het liefste maar door.

Maar terug naar de dag zelf. Je was samen met je broer al snel twee trappen hoger om Manon wakker te maken. En al snel kwamen jullie met zijn drieën weer naar beneden, tijd voor ontbijt. Timo hoefde niet, die had thuis nog gegeten. Jij wilde weer een broodje pindakaas en een yoghurt snack. Het broodje ging moeizaam en na ¾ te hebben opgegeten, mocht je de rest laten staan.
Na het ontbijt moest even de tanden worden gepoetst en tijdens het poetsen ging de deurbel en daar was Anouk en waren we compleet. Anouk werd enthousiast begroet door jouw en de verdere dag bleef je haar volgen.

Rond koffietijd, aten jullie met zijn allen een bord vol meloen en bananen plakjes op. Ook moesten jullie van jouw samen op de foto voor mama. Dit maar gedaan en we hebben weer een leuke foto van jullie viertjes.
Wij [Anouk, Maja en Luan] vertrokken toen naar de winkel voor een paar boodschapjes en Timo en Manon zaten samen spelletjes te doen aan de tafel. Tijdens het boodschappen doen vond Anouk 20 euro cent en deze mocht jij hebben, voor in je portemonnee. Je was hier helemaal blij mee. Terug van het boodschappen doen, ging je samen met Anouk op het balkon zitten en waren jullie op dat moment samen goed voor praatjesmakers. Timo en Manon waren ondertussen monopoly aan het spelen.

Voor de lunch ging Maja tosti’s maken en deze gingen er bij ons allemaal goed in. Jij liet wel de harde korsten staan en bij de laatste heb ik je even op schoot genomen en geholpen met de laatste hapjes. Hierna volgde weer het verplichte rust moment om daarna met zijn allen naar de kermis te gaan. Dit rust moment leek je prettig te vinden, eerst even bij Anouk zittend met konijn en portemonnee en later bij Maja. Je keek ondertussen naar een pinguïn filmpje en leek een paar maal in slaap te vallen, maar je wist je zelf wakker te houden.

Kwart voor twee gingen we richting kermis. Je ging mee in de wagen. Op de kermis aangekomen keek je je ogen uit. Wat een mensen, attracties en muziek. We hebben er eerst een rondje overheen gelopen en daarna mochten jullie allemaal in twee dingen. Jullie gingen met zijn allen, in een soort achtbaantje en hierna wilde je graag in de draaimolen. De achtbaan was een beetje eng, maar stiekem ook leuk en in de draaimolen zat je te genieten. Lopend over het kermis terrein [ik jouw tillend, dat wilde je graag], kwamen we een ballonnen clown tegen en je wilde ook wel een ballon. Na even wachten maakte hij voor jouw een alien ballon.
Hierna was het weer tijd om naar huis te gaan, want papa en mama kwamen jullie rond 16.00 halen. Je kon dan nog even spelen en een paar chippies eten voordat jullie naar Stroe gingen naar het campinghuis.
Toen papa en mama kwamen werden ze enthousiast, maar rustig begroet. Hebben we jullie spulletjes snel bij elkaar gezocht en na een dikke knuffel vertrokken jullie.

Het was vandaag een gezellige dag met zijn allen. Luan kanjertje je was erg moe en Maja hoopt dat je in de auto een uurtje slaapt. Dan kun je op de camping nog even lekker spelen.
Want wat gaat er veel in je hoofdje om. Je wist alles nog over gisteren te vertellen en weet ook precies hoe de dagen in Stroe gaan verlopen, met nachtjes slapen.

Nog een laatste knuffel zo en tot ……xxx Anouk, Manon en Maja.

Vannacht had je inderdaad slecht geslapen. De afgelopen nachten ben je sowieso rond de klok van enen wakker. Je wil dan niet meer in je eigen bed slapen maar in het ledikantje bij papa en mama op de kamer. Dit is prima en je slaapt dan direct in behalve vannacht. Je werd na een half uurtje namelijk weer wakker en begon te huilen. Je zei dat je bang was om te slapen en je ogen dicht te doen. Tevens zei je dat je bij papa en mama in bed wilde, maar dat vond mama niet zo'n goed idee want dan zouden papa en mama zelf niet goed slapen. Ik schoof het ledikantje helemaal tegen mijn bed aan, legde je erin en hield door de spijlen je hand vast. Zo viel je in slaap en na een kleinkwartiertje kon ik mijn hand voorzichtig wegtrekken.

Rond de klok van zeven uur was je wakker en was je super vrolijk! Jij had in ieder geval geen last van de gebroken nacht. Mmm voor mama lag dat toch wel anders. Maar je hebt een prima dagje gehad bij Maja en liet je heerlijk verwennen door alle dames Vermist.

Eenmaal in de auto richting camping viel je snel in slaap en net voordat we de snelweg bij Barneveld af gingen werd je wakker. Je was wel wat snel geprikkeld en op de camping kwam de boosheid en het verdriet eruit. Het duurde wel even voor je brak en je overgaf aan je tranen. Het is momenteel allemaal veel voor je. Je bent al bezig met school, de dagen die nog op de camping komen gaan, papa die vrijdag naar huis gaat in verband met de tutaat. Het is ook zo ingewikkeld en soms niet te begrijpen allemaal.

Uiteindelijk brak je grote broer het ijs door je mee te nemen naar de speeltuin om te spelen met de waterballonnen. Wat is die grote broer toch een kanjer! In de speeltuin hadden jullie dikke pret samen. Na het eten speelden jullie nog verder met de waterballonnen en trampoline totdat het tijd was om te douchen en te slapen.

• 28 Augustus 2013 - 21:06

Maja:

Gelukkig heeft luan nog even geslapen in de auto en de woede huilbui had ik vandaag al een beetje zien aankomen. Hogelijk heeft het je hoofdje weer wat leger gemaakt. Slaap je lekker vanacht en kun je gaan genieten van de camping. Liefs maja x