Polisie - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Polisie - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Polisie

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Vannacht heb je heerlijk geslapen. Je zei het gisteravond al toen ik je nog even toestopte. "Mama ik ga goed slapen vannacht." Fijn voor je dat je niet wakker geweest bent. Maar ondanks dat je dus lekker had doorgeslapen was je lontje kort vandaag. Je was snel geprikkeld, boos of verdrietig. Dat hoofdje van jou maakt volgens mij momenteel overuren.

Op mama's schoot werd je wat wakkerder. Tijdens het ontbijt keek je na een filmpje van Het Zandkasteel. Je genoot er zichtbaar van. Daarna heb ik je aangekleed en ben je in de speeltuin gaan spelen met je grote broer en waterballonnen. Wel heeft mama eerst uitgelegd dat je van waterballonnen nat word, maar jij riep "das nie erg!" Tevens de mannen verteld dat ze eerst mogen spelen en dat we daarna centjes gingen betalen.

De mannen vermaakten zich prima, maar rond de middag ging het mis. Timo ging skelteren en jij wilde nog met de waterballonnen spelen. Bozig en verdrietig kwam je eraan. Ik legde uit dat Timo geen zin meer had en iets anders wilde doen. Je huilde even kort maar ging op mijn voorstel in toen ik zei dat hij met de zandbak kon spelen. Je wilde eerst je bankje schoon maken en ging hard aan de slag. Eerst met stoffer en blik en later met een sop doekje. Je poetste hem blinkend schoon. Vervolgens zette je hem neer bij de zandbak en dacht ik nu ga je er lekker op zitten. Maar nee hoor je schepte er zand op en nog meer en nog meer. Je was heerlijk bezig met als afwisseling wat poetsen bij de wasbak. Kortom je was in je element en mama vond het heerlijk om tussen het werken door jouw gade te slaan.

Toen mama het tijd vond om centjes te betalen werd je verdrietig. Je moest erg huilen en de moeheid was te zien. Maar je huilde het uit dat je niet wilde slapen. "Wil nie slapen!!" Afgesproken dat we dat vanaf morgen wel weer gewoon gaan doen. Op schoot huilde je uit en ik had de stille hoop dat je misschien wel in slaap zou vallen. Maar van het een op het andere moment waren de tranen klaar en wipte je van me schoot. Klaar om centjes te betalen. Terwijl mama haar spullen opruimde en spullen pakte om boodschappen te doen, vermaakten jullie je nog even op de trampoline.

In de auto bleef je erg hangen in de vraag hoeveel centjes we gingen betalen. Het antwoord wat ik je gaf daar was je het niet mee eens en je probeerde daar nog wat winkels af te halen. Op een gegeven moment je afgeleid met de dieren aanwijzen en andere zaken die we tegen kwamen. Dit hielp want je speelde het 'spelletje' mee. Bij de winkels hielpen de mannen goed mee waardoor we snel alle winkels gehad hadden en weer terug naar de camping konden gaan. Hier hebben jullie je weer heerlijk vermaakt met waterballonnen en de trampoline. Zo op zijn tijd waren er tranen en/of was je boos omdat het niet ging zoals jij wilde. Maar al snel waren die momenten over en genoot je weer verder van het waterballonnen gevecht. Jullie waren beide behoorlijk nat geworden en niet altijd vond je dat even leuk. Maar als ik je dan weer uitlegde dat dat bij een watergevecht hoorde, zei je "o o o ik snapet!"

Op tijd gingen we eten omdat we rond 18.00 uur in Voorthuizen wilde zijn voor de oldtimer optocht. Nou op tijd waren we en we hadden ook een mooie plek. Eerst kwamen de solexen, fietsen en bromfietsen. Daarna oude vrachtwagens, auto's en tot slot tractoren. Een schitterende stoet van oude exemplaren. De meeste indruk maakte toch wel de politieagent op zijn solex. Hij reed van bot naar her, fluitte hard op zijn fluit en had zo op zijn een stopbord in zijn hand. Elke keer als hij langs kwam, volgde je hem met open mond en benoemde je dat de 'polisie' er was.

Bij de solexrace ging de politieagent ook te keer. Hij achtervolgde de andere en hield daarbij zijn gummiestok in de lucht. Je hartje klopte er flink op los en op een gegeven moment zei je dat je bang was. Je zag het helemaal niet als spel!!!! Ik legde je uit dat het niet echt was en de politie agent een grapje maakte. Je wilde niet weg toen ik je het vroeg. Maar elke keer als de polisie langs kwam, benoemde je dat en benoemde je dat het een grapje was, nie ech was, etc. Je had het er maar druk mee en keek je ogen uit!

Tegen negenen liepen we weer terug naar de auto. Spelen zat er niet meer in en eerst vond je dat jammer maar eenmaal op de camping legde je erbij neer. In je pyjama heb je bij het vuurtje nog wat gedronken en toen ben je heerlijk gaan slapen. Je lag al snel in dromenland.

  • 30 Augustus 2013 - 21:30

    Vermist:

    Slaap lekker

    Ga jij maar lekker slapen
    doe je oogjes maar dicht
    dan zal ik over je waken
    als jij daar vredig ligt

    Ga jij maar lekker slapen
    heel veilig is de nacht
    want ik zal over je waken
    dus droom maar heerlijk zacht

    Want jij bent zo moe
    ik zie het aan je gezicht
    dus ga jij maar lekker slapen
    en doe je oogjes maar dicht

    liefs van ons x

  • 30 Augustus 2013 - 22:15

    Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

    Zou het aan de leeftijd van de jongens liggen of de tijd dat ze nu in Nederland zijn ???
    Ook hier draait het bolletje van Jibin overuren en merk je dat ie niet helemaal zichzelf is op dit moment.
    Hij kan weinig hebben en de tranen stromen regelmatig.
    Ik heb zo met hem te doen, maar dit is waarschijnlijk weer een moment van verwerking.
    Laten we hopen dat onze mannetjes weer snel lekker in hun velletje zitten.

    Liefs,
    Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 436067

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: