Van het een naar het ander - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Van het een naar het ander - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Van het een naar het ander

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 September 2013 | Nederland, Stroe

De mannen waren al vroeg wakker vandaag. En als ik vroeg zeg dan is het echt vroeg voor hun doen namelijk 6.15 uur. Toen papa Timo om 7.00 uur wakker ging maken, was dat wakker maken natuurlijk niet nodig en kreeg hij te horen van Timo: “hé, hé ben je daar eindelijk!” En ach ja dat begrijp ik wel want Timo had een leuke 16 km toertocht voor de boeg. Terwijl papa de mannen aankleedde draaide mama zich nog even lekker om in bed. Dit tijdstip was voor het weekend wel heeeeel erg vroeg.

Tegen achten verliet mama echter ook haar bed om Timo uit te zwaaien. Jij wilde niet mee zwaaien en bleef in de voortent een filmpje kijken. En ook dat begreep ik wel want jij had natuurlijk graag mee gewild maar daar ben je nog iets te klein voor. Nadat Timo weg was en alle ochtendrituele achter de rug waren, zijn we richting Barneveld gereden. Daar was in de Veluwehal de reünie van Kind&Toekomst en we besloten even te gaan kijken. In de hal was van alles te doen, maar jij wilde niks en eigenlijk wilde je niet eens lopen. Je keek je ogen wel uit naar alle kindjes die je zag en ik vroeg mij af wat er door je hoofdje ging. Toen we naar binnen liepen zei je: “mama, is dit China?” Ik ontkende dit wel maar of dat echt binnen bij je kwam met al die Chinese kindertjes om je heen?

Wat jouw betrof gingen we gelijk weer naar huis. Ik legde je nog uit dat we lootjes gekocht hadden, liet ze ook aan je zien, en even gingen wachten op de prijsuitreiking. We kwamen nog 1 stel van onze afreisgroep tegen en een stel van de voorlichtingsbijeenkomsten. Leuk om ze even kort gesproken te hebben net als onze cursusleider van de voorlichtingsbijeenkomsten.

Nadat we nog lekker wat gedronken en gegeten hadden en onze prijsjes opgehaald hadden, ja ja we hadden twee prijsjes, zijn we snel weggegaan. Eenmaal buiten zagen we duidelijk dat je opgelucht was en was er niks meer te zien van een stille aanhankelijke Luan. Blij met je cadeautjes stapte je de auto in en gingen we op zoek naar Timo.

Gelukkig hoefden we niet lang te zoeken en stonden we snel op de juiste plek. Wat een stoet met trekkers kwamen er voorbij en jij keek je ogen uit. Naar al die trekkers en natuurlijk of je de boer en Timo zag. En ja hoor daar kwamen ze. Timo straalde en voordat we het wisten waren ze alweer voorbij. Maar zo te zien had hij het prima naar zijn zin. Vanuit hier zijn we gereden naar de Welkoop en hebben daar een kam, eten en een speeltje voor Bink gekocht. Wat jouw betrof zat het boodschappen erop maar helaas moesten we nog naar Voorthuizen. Maar papa en mama splitste zich op en met een schetsboek als missie voor jou ging je gezellig met mama op pad. Je kletste honderduit en veel winkelend publiek genoot met mij mee. Heerlijk hoe jij kan genieten van de kleine dingen en zelfs van winkelen een feestje maakt.

Aan het eind van de middag waren we weer terug op de camping en niet veel later kwam je grote broer ook er weer aan. Jij mocht ook nog even op de trekker rijden dus jouw dag kon niet meer stuk. Daarna ben je heerlijk met je grote broer gaan spelen. Van het warme eten genoten beide mannen maar dat was ook logisch want er stonden kippenkluiven op het menu. Altijd weer een genot om te zien hoe onze beide mannen hier heerlijk van zitten te kluiven! Na het eten hebben we je speelgoed opgeruimd en daarna ben je na een kattewas lekker op bed nog een filmpje gaan kijken van brandweerman Sam. Daarna was het de hoogste tijd om te slapen en dat hoefde ik maar 1x te zeggen. Moe maar voldaan viel je snel in een diepe slaap.

• 29 September 2013 - 17:31

Eddy Slofstra:

Wat weer een mooi en spannend verslag. Vooral die ontmoetingen in Barneveld en de begrijpelijke reactie van Luan.
    Voor hem was het een indrukwekkend gebeuren, evenals voor Timo de trekkertocht.
    Bedankt voor het mooie verhaal, we hebben er weer van genoten.
    Opa en oma Slofstra.l

• 30 September 2013 - 18:19

Maja:

Hallo,
    Wat een verwerking vind er nog plaats in het koppie van Luan. Alles wat hem herinnerd aan China heeft nog tijd nodig om een plekje te krijgen. En dat gaat zeker binnen jullie gezinnetje.
    x Maja