Een prachtige bloem - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een prachtige bloem - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een prachtige bloem

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 September 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Mijn vader eindigde enkele weken geleden een mailtje met een uitspraak van een van de presidenten van Amerika. George Washington zei ooit:
“Vriendschap is als een plant die langzaam groeit.
Als de plant (Luan) veel liefde krijgt, ontstaat er een prachtige bloem...!”

En zo is het ook maar net. Eigenlijk al genoeg tekst voor vandaag om aan te geven hoe wij jouw zien………………

Deze maand stond weer in het teken van onze progress rapportage en dat betekent ook weer stil staan bij de stappen die jij gezet heb de afgelopen periode, terugkijken welke ontwikkelingen heb jij doorgemaakt en hoe heb jij daarop gereageerd. Hoe gaat de omgeving met jou om en welke medische stappen zijn er gezet. Kortom een grote update van jouw leventje bij ons, maar ja hoe schrijf je dat zo kort en bondig mogelijk op. Er is zoveel te vertellen over jou, wat je allemaal geleerd heb, wat je allemaal mee gemaakt heb, hoe verliefd iedereen op jou is, hoe bijzonder mooi je bent! Je begrijpt dan ook wel dat het de nodige tijd even gekost heeft voordat het weer goed op papier stond. Maar wat is het weer een mooie weergave geworden van jouw weg die jij gelopen heb samen met ons en met Hem. Zo bijzonder en mooi altijd om dit alles weer op papier te zetten en terug te lezen als je klaar bent.

Al schrijvend aan deze rapportage kwam ik tot de ontdekking dat jij je heb mogen ontpoppen tot een prachtige bloem en ook al was het soms wat moeilijk door onze liefde en jouw wilskracht en doorzettingsvermogen kwam je elke keer weer een stapje verder en je mag trots zijn op wie je nu bent en wat je allemaal wel niet kan. En jouw weg is nog niet klaar, we hebben nog een lange rit te gaan, maar het is zo fijn dat wij samen met jou die weg mogen lopen en dat Hij, jouw altijd de weg wijst. Speciaal voor jou dan ook vanavond onderstaand lied:

HEER, WIJS MIJ UW WEG
Heer, wijs mij uw weg
en leid mij als een kind
dat heel de levensweg
slechts in U richting vindt.
Als mij de moed ontbreekt
om door te gaan,
troost mij dan liefdevol en moedig mij weer aan.

Heer, leer mij uw weg,
die zuiver is en goed.
Uw woord is onderweg
als een lamp voor mijn voet.
Als mij het zicht ontbreekt,
het donker is,
leid mij dan op uw weg, de weg die eeuwig is.

Heer, leer mij uw wil
aanvaarden als een kind
dat blindelings en stil
U vertrouwt, vrede vindt.
Als mij de wil ontbreekt
uw weg te gaan,
spreek door uw Woord en
Geest mijn hart en leven aan.

Heer toon mij uw plan;
maak door uw Geest bekend
hoe ik U dienen kan
en waarheen U mij zendt.
Als ik de weg niet weet,
de hoop opgeef,
toon mij dat Christus heel
mijn weg gelopen heeft.

http://youtu.be/_w6eYFenlzE

  • 30 September 2013 - 21:48

    Lianne:

    Wauw. Wat een toepasselijk lied.

  • 01 Oktober 2013 - 07:41

    Marjon:

    Blijf die plant met heel veel liefde en geduld verzorgen en de bloem wordt alleen maar mooier.

    Liefs Marjon

  • 01 Oktober 2013 - 07:43

    Vermist:

    Je vader had al veel verwoord in twee zinnen.
    Het overige is mooi verwoord in een mooi vers.

    Liefs de vermiste vrienden x

  • 02 Oktober 2013 - 17:45

    Opa En Oma Slofstra:

    Wat weer een prachtige 'op reis naar jou''.
    Mooi die omlijsting van de spreuk van opa Leiderdorp en van het gedicht van Daniëlle.
    De diepgang in jouw verslagen over de ontwikkelingen rond Luan spreek ons erg aan!
    Liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 436073

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: