Kikkerdag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Kikkerdag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Kikkerdag

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Oktober 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vannacht heb je heerlijk geslapen en onder de douche werd je pas goed wakker. Met een luid geboe werden opa en oma hallo gezegd en daar hebben onze mannen weer een top dag gehad.

Het is weer dinsdag. De oppasdag van oma en opa Slofstra. Kwart voor acht komen ze binnen, Timo voorop en Luan er achteraan. Luan heeft een afgeplakt borrelglaasje bij zich. Er blijkt een tand in te zitten die ’s morgens in zijn bed werd gevonden. De tand moet mee naar school om aan de kinderen en vooral ook aan juf te laten zien. Timo installeert zich op z’n vertrouwde plekje in de serre. Luan bedenkt dat hij dat ook wel wil, dus gaat hij bij Timo zitten.

Daar wordt voor beiden het ontbijt geserveerd. Het duurt niet lang of Timo komt zijn derde boterham halen. Dan is het tijd om naar school te gaan. Luan is aan de beurt om naast de juffrouw te zitten en mag daarom ook speelgoed van huis meenemen. Dat is een traumaheli van playmobile. Oma moet die in de klas onder zijn stoel zetten want de andere kinderen willen er gelijk al mee gaan spelen.
Tussen de middag eten ze met smaak hun boterhammen op met natuurlijk een kop omasoep.
’s Middags na school gaat Timo bij een vriendje spelen. Luan is al eerder door zijn papa van school gehaald voor de revalidatie.

Met een uitgebreid verslag over de voortgang van de revalidatie arriveren ze later weer bij opa en oma thuis. Omdat Luan moe is, bekijkt hij eerst rustig bij opa op schoot een paar filmpjes van brandweerman Sam.
Oma haalt Timo op bij zijn vriendje en dan wordt het spannend. In de ruimte voor het kelderraam hebben zich weer een aantal kikkers verzameld die gered moeten worden. Luan en Timo gaan in de kelder op een tafel staan om er goed bij te kunnen. Opa houdt Luan goed vast en dan is het met luid gegil kikkers vangen die geweldige sprongen maken. Ze worden allemaal in een doos verzameld. Vervolgens worden ze eerst aan oma getoond, die het uit uitgilt van angst en vervolgens worden de kikkers losgelaten in de tuin.
Daarna goed handen wassen en aan tafel. Toen papa en mama kwamen, zijn we hutspot gaan eten die oma heerlijk had gekookt. Na deze gezellige dag nemen we afscheid. We hebben er weer erg er van genoten.

Oma en opa Slofstra.
.
Eenmaal thuis hielpen beide mannen mama goed met het uitpakken van de schooltassen en de andere tassen. Wat een grote kanjers heb ik toch! Timo vertrok al snel naar boven om daar na de avondrituelen lekker tv te kijken op bed. Jij kleedde jezelf met wat hulp van mama uit en mocht na alle avondrituelen nog even een filmpje kijken van brandweerman Sam. Want ja dat had papa beloofd en ons motto is wat je beloofd dat moet je nakomen!! Keurig zat je op mama te wachten toen je filmpje klaar was en volgens mij had je zin om te slapen wat de rest van de rituelen gingen vanavond heeeeeel snel en jullie weten als ik snel zeg dan is het echt snel! Na nog even de dag van morgen, op jouw verzoek, te hebben doorgenomen ben je lekker gaan liggen en al snel lag je in dromenland.

Aan het eind van deze dag wil ik toch even stil staan bij al die lieve reacties, op welke manier dan ook, die ik dag in dag uit ontvang van de lezers. Dat doet me heel veel om te weten dat er zoveel mensen zijn die meelezen en meebeleven. Er zijn reacties die me ontroeren en raken en zijn reacties die mij ook weer aan het denken zetten. Ik hoop dan ook dat jullie nog lange tijd onze verhalen blijven volgen en ik mag genieten van jullie mooie en lieve reacties!

Bedankt

Zo’n simpel woord
Maar met een grote lading
Bedankt voor jullie lieve woorden
Mijn woorden zijn eigenlijk te klein
Om hier mijn gevoel weer te geven
Bedankt voor de ontroering die jullie mij geven
Zoveel mooie woorden, zoveel lieve wensen
Ik kan alleen maar zeggen
Bedankt
uit het diepst van mijn hart
Bedankt!




  • 01 Oktober 2013 - 20:19

    Vermist:

    Geen dank.
    Vrienden voor het leven x
    Liefs de vermisten.

  • 01 Oktober 2013 - 21:18

    Marjon:

    Jij ontzettend bedankt dat we op deze manier jullie mogen volgen. Met ontzettend veel plezier lees ik de verslagen en verhalen van jullie als gezin. Knap hoe je het elke keer weer op een mooie, ontroerende en lachwekkende manier op "papier" krijgt. Ik geniet op afstand mee en blijf dat ook zeker doen.

    Liefs Marjon

  • 01 Oktober 2013 - 21:34

    Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

    Jij bedankt voor het mee mogen beleven van jullie dagelijkse avonturen.
    Vaak erg herkenbaar en daarom fijn om te lezen.

    Ik blijf jullie zeker volgen.

    Liefs,
    Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 436073

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: