Anders kijken, denken en doen. - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Anders kijken, denken en doen. - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Anders kijken, denken en doen.

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Oktober 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend om kwart over 7 reed ik weg richting Radio Kootwijk op weg naar een werkconferentie met als thema Net zo vrij als jij. Een conferentie waarin we met elkaar gesproken hebben hoe we ervoor zorgen dat we met elkaar ‘nee’ blijven zeggen tegen vrijheidsbeperkende maatregelen. Er waren diverse sprekers die ons meenamen in dit onderwerp en ons aan het denken zette. Bij de workshops gingen we aan de slag met elkaar over dit onderwerp. Moe maar voldaan en met vele gedachtens stapte ik om kwart over 7 weer binnen. Voldaan vanwege het besproken onderwerp maar niet voldaan ten aan zien van jou en je grote broer. Want wat had ik jullie nu gezien vandaag? Vanochtend even 5 minuten en nu met het naar bed 5 minuten. En eerlijk gezegd begrijp ik het dan ook wel dat je nu niet kan slapen en net vroeg of je in je bed bij papa en mama mag liggen. We hebben afgesproken dat je het nog 1x probeer, maar als het echt niet lukt dat je dan natuurlijk bij papa en mama mag liggen.

En ja wat schrijf je dan over zo’n dag vandaag. Ik moet jullie zeggen dat er vandaag genoeg zaken gezegd zijn waarbij ik even moest denken aan jou. Kijk maar eens naar de titel; anders kijken, denken en doen. We hebben, zeker in het begin, niks anders gedaan in onze relatie met jou. We konden niet zomaar klakloos de opvoeding en ervaringen die we met Timo hadden op gedaan op jouw kopiëren. Wij moesten elkaar leren kennen, leren kijken naar elkaar en jouw komst maakte dat wij anders moesten gaan kijken, denken en doen. We moesten elkaar leren verstaan en jij ging ons steeds beter leren verstaan en wij jou. En wat hebben we daardoor veel geleerd met en van elkaar. En wat een mooie band hebben we daardoor met elkaar kunnen opbouwen. Steen voor steen bouwde we een mooi fundament waarop we nu verder kunnen bouwen en jij samen met ons waardoor je verder kan ontwikkelen en ontplooien tot wie je worden wil.

In de middag hadden we een spreker, GZ psycholoog, die term probeerruimte introduceerde. Een mooi begrip waarin je als medewerkers en cliënt in afstemming met andere de ruimte bepaalt om zelf regie te nemen. In plaats van ‘zorgen voor’ ‘zorgen dat’. Ook wij hebben jouw op een gegeven moment probeerruimte gegeven. En natuurlijk weet je dat je als ouder daar risico’s in neemt maar wat genoot jij van die ruimte en wat zocht je soms ons op voor hulp. Keer op keer blijf ik mij verbazen over jou. Slechts bijna een jaar bij ons en al zoveel heb je geleerd, al zo’n grote stappen heb jij gemaakt in je prille leven bij ons. Keer op keer blijf ik mij verbazen en verwonderen als ik jou zie liggen slapen in je bedje. Je hoort echt bij ons, denk ik dan! Keer op keer blijf ik mij verwonderen over jouw doorzettingsvermogen over jouw liefde, jouw geduld, jouw manier van kijken naar de dingen in de wereld, jouw manier van denken en jouw manier van doen. En door al dit verbazen en verwonderen maakt dat we zijn waar we nu zijn met elkaar. En één ding weet ik in ieder geval zeker:

Jij maakt het verschil!








  • 02 Oktober 2013 - 20:22

    Majella:

    MOOI!!

  • 02 Oktober 2013 - 20:37

    Maja:

    Ik moest meteen denken aan het lied van de Poema's Zij maakt het verschil.

    Maar Luan maakt het verschil en heeft het klavertje vier compleet gemaakt.

    Liefs Maja

  • 02 Oktober 2013 - 21:49

    Gerrie Slofstra:

    Prachtig echt heel mooi. Liefs ma Slofstra.

  • 03 Oktober 2013 - 07:00

    Marjon:

    Ieder kind is anders, ieder kind is bijzonder, ieder kind is uniek......Het is juist daarom de kunst om ieder kind anders te bekijken en van daaruit te gaan handelen. Jullie doen dat zo goed.
    Weer prachtig beschreven.

    Liefs Marjon

  • 03 Oktober 2013 - 21:34

    Marielle Schaap:

    Mooi verslag weer!
    Ook mooi dat een werkconferentie je zo aan het denken zet over al de relaties in je leven, en met name je eigen gezinnetje... Op de werkvloer zeggen we ook altijd, het is niet alleen in het werk anders denken, kijken en doen... maar it's a way of life.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 436077

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: