Brandweerman Sam - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Brandweerman Sam - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Brandweerman Sam

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Oktober 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vandaag stond de hele dag in het teken van de brandweerman.
Bij het binnen komen vanmorgen bij opa en oma Slofstra vraagt Luan al: Mag ik de i-pad van opa om naar brandweerman Sam te kijken?
Het antwoord van oma was: Ja hoor Luan, dat mag maar eerst twee keer naar school en daarna mag jij vanmiddag naar brandweerman Sam kijken.
Tevreden kun je dit accepteren en na het ontbijt ga je blij naar school.
In de klas neemt oma van jou afscheid. Buiten zwaait zij nog even naar je. En zwaai je terug.
Al snel was het twaalf uur en kwam je vrolijk uit de klas naar oma toe.
Jouw grote broer stond al bij de auto te wachten en toen reden we vlug naar huis.
Ondertussen sprak je met Timo over (botsende) auto’s, politie en brandweer.
Tijdens de lunch gebeurde een klein ongelukje. Toen je op jouw hoge stoel ging klimmen, gleed je uit en belandde kompleet onder de
tafel. Oma pakje je gauw weer op en nam je op schoot.
Daar moest je wel even huilen maar al gauw was je weer helemaal getroost.
Je liet vervolgens de krentenbol met kaas, de omasoep en de chocolademelk, die Timo voor jou had klaargemaakt, heerlijk smaken.
Al gauw was het weer tijd voor de rit naar school.
Na afloop daarvan vertelde de juf dat je die middag even verdrietig was geweest in de gymzaal.
Maar verder had je een gezellige middag gehad.
Na schooltijd arriveerden tante Christine. Je vond het helemaal het einde toen je samen met haar een van jouw favoriete filmpjes over brandweerman Sam ging bekijken. En, Luan, wat kan jij mooi meezingen met de versjes van die brandweerman.
Een poosje later kwamen ook oom Reinder en jouw papa en mamma.
Het werd geweldig gezellig om met z’n allen in de grote keuken te genieten van de eerste boerenkoolmaaltijd van dit najaar.
Toen jullie naar huis reden was het al helemaal donker.
Het was weer een topdag.

Een knuf van opa en oma en tot de volgende keer.

Toen ik aan het eind van de dag bij opa en oma binnen stapte, las ik eerst je schriftje van school. Normaliter deed ik dit niet maar nu wel en daar las ik inderdaad in dat je gehuild had. De juf had het idee dat je besefte dat jij beperkt bent op bepaalde gebieden en dat er een goed gesprek heeft plaats gevonden. Toen ik de serre binnen kwam, zag ik al aan je gezichtje dat je niet lekker in je vel zat, maar je zat lekker een filmpje te kijken. Daarna heb ik je lekker op schoot genomen en even gevraagd over school maar je wilde het er niet over hebben. En voor dat moment was dat prima. Dicht tegen mama aan at je lekker je bordje boerenkool en twee schaaltjes appelmoes. Omdat de grote mensen nog even wat dingen moesten bespreken over Kerst (ja je kan er maar vroeg bij zijn!) mocht jij samen met je broer nog even tv kijken. Thuis heb ik je geholpen met je pyjama en na het tandenpoetsen zijn we lekker op bed gaan zitten en heb ik eerst een verhaaltje gelezen. Daarna hebben we even gesproken over school en uiteindelijk was je heel verdrietig en heb je bij mama op schoot gehuild. Je nestelde je dicht tegen mij aan en liet je zo troosten. Hierna hebben we nog even lekker geknuffeld op bed en daarna ben je heerlijk gaan slapen met de afspraak dat mama na het douchen nog even kwam kijken bij je. Toen ik dit ging doen, lag je al heerlijk in dromenland!

• 09 Oktober 2013 - 07:36

Maja:

Lieve kleine kanjer.

Een dagje met vallen en op staan en ik weet zeker dat brandweer Sam dit ook wel eens heeft.
    Wel eens valt, als iets niet lukt of even moet huilen.
    En laat je maar heerlijk troosten in mama's armen.

X Maja