Maïs kneuzen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Maïs kneuzen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Maïs kneuzen

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Oktober 2013 | Nederland, Stroe

Vandaag, om half 1 Chinese tijd, landde we op Chinese bodem na een lange en vermoeide reis waarin we weinig geslapen hadden. De gids wachtte ons al op en meteen bus bracht ze ons naar het hotel in de buurt van het vliegveld. Daar kregen we een uitgebreide informatie bijeenkomst van ongeveer een uur lang. Er stond een heerlijke koffietafel (zo zouden we het noemen in Nederland). Tijdens deze bijeenkomst kregen we informatie (in het Engels) over ons reisschema, documenten, kopieën, geld, etc. Ik weet dat ik de nodige a4 tjes vol geschreven had. Tevens dat we blij verrast waren omdat we te horen kregen dat we morgen jou al zouden ontmoeten. Kortom allemaal een nachtje korter dan we gedacht hadden. Na de bijeenkomst gingen we naar onze kamer en daar konden we effe douchen en chillen. Vooral dat laatste was echt wel nodig na die lange reis. Die avond hebben we lekker met een aantal mensen van de groep gegeten in het hotel zelf en daarna zijn we heerlijk gaan slapen. En dat was echt heerlijk. Alleen jammer dat we tegen de klok van 0.00 uur klaar wakker waren. Mmmm die jetlag zat er goed in!
Regelmatig gingen mijn gedachten vandaag dan ook uit naar bovenstaande. Vandaag stond de dag echter voor de mannen in het teken van maïs kneuzen. Na een heerlijke nacht en alle ochtendrituelen hebben de mannen eerst binnen gespeeld en toen het droog was lekker buiten. Bij de boer en boerin mochten we koffie drinken en kregen we nog gebak toe. Gezellig hoor! Na de middag kwam de maïs kneuzer, diverse tractoren met wagens en de shovel. Wat een feest was dit en wat hebben jullie genoten! Allebei mee geweest, samen met de zoon van de boer, op de maïs kneuzer en daarnaast ook in shovel gezeten die het maïs onder andere plat reed. Wat een belevenissen en nieuwe indrukken allemaal weer voor jou. Jullie genoten volop en ik zag alleen maar twinkelingen in jullie ogen. Kortom weer genoeg te vertellen op school maandag.
Na dit avontuur ben jij lekker binnen gaan spelen met de playmobil en heeft Timo de boer nog geholpen. Daarna kwam hij ook binnen en hebben jullie nog even samen gespeeld. Aangezien papa de gehele dag weg was, heeft mama lekker pasta gekookt en dit ging er goed in. Na het eten gingen de pyjama’s aan en kropen jullie lekker samen in papa en mama’s bed om filmpjes te kijken op de ipad. Regelmatig hoorde mama jullie lachen en als ze om het hoekje keek, zag ze twee tevreden mannetjes dicht tegen elkaar aan liggen, kijkend naar de ipad. Wat een broederliefde; en wat genieten weer wat dit mooie moment. Na een klein uurtje was het echter de hoogste tijd voor jou om te gaan slapen. Na nog een babbelmomentje met z’n tweeën ben je heerlijk in slaap gevallen. Timo volgde na een klein uurtje en viel ook al snel in diepe slaap dicht tegen jou aan. Een mooie afsluiting van een mooie dag!

• 13 Oktober 2013 - 11:51

Marjon:

Ik kan het me zo goed voorstellen dat je gedachten regelmatig afdwalen naar een jaar geleden. Hoe bijzonder wordt dan de dag van morgen......de dag dat jullie Luan voor het eerst mochten ontmoeten en in jullie armen mochten sluiten. ( ik zie nog de foto van Lo en Luan voor me ) En als je dan je mannetjes dicht elkaar aan filmpjes ziet kijken.......wat zijn alle puzzelstukjes dan ontzettend mooi op zijn plekkie terecht gekomen. Het is een weg geweest van vallen en opstaan, van bergen en dalen, van verdriet en blijdschap, elkaar leren kennen, van verwondering, van het genieten van de kleine dingen, maar vooral van dankbaarheid, intens geluk en heel veel van elkaar houden. Luans komst is een verrijking voor jullie allemaal.
    Luan heeft een geweldig thuis, met geweldige ouders, een ontzettende lieve, beulpzame en coole broer en er staat nog een heel vangnet van lieve mensen om hem heen. Met elkaar gaan jullie het redden.
    Blijf vooral genieten van en met elkaar.

Liefs Marjon

• 13 Oktober 2013 - 12:14

Vermist:

Regelmatig gaan in huize vermist ook de gedachten naar een jaar terug.
    Mooie gedachten en herinneringen.
    Maar dat weten jullie.
    Liefs van ons x