Boodschappen in Trier en spelen - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Boodschappen in Trier en spelen - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Boodschappen in Trier en spelen

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Oktober 2013 | Duitsland, Leiwen

Na een heerlijke nacht slapen waren de mannen rond de klok van half 9 wakker; een prima tijd om op te staan. We startte de dag rustig op met wat spelen, tv kijken, weblog schrijven en koffie drinken. Papa ging na de koffie douchen en warme broodjes, beleg en brood halen voor het ontbijt.

Van het ontbijt smulde jullie. Jij vond de worst heel erg lekker (Duitse salami) en Timo kreeg maar geen genoeg van geroosterd sandwich brood. Hij had de ene snee naar de andere op en zou nog door gegaan zijn als de worst niet op was geweest. Lekker hoor zo’n stevig ontbijt! Na het ontbijt zijn de mannen lekker gaan spelen en heb ik mijn haar geverfd (ja dat was echt weer hard nodig). Jij moet daar altijd weer een beetje om lachen als je mama’s haar ziet, maar als het eenmaal klaar is, krijg ik altijd weer een complimentje van je. Toen we allemaal in de kleren waren, zijn we boodschappen gaan doen in Trier. De mannen hadden hier natuurlijk niet echt zin in, maar begrepen ook wel dat we eten in huis moesten halen.

Al snel vonden we daar een Kaufcentrum en de Lildl. Bij het Kaufcentrum hebben we diverse zaken gehaald en bij de Lidl alle eet boodschappen. De mannen hadden het goed naar hun zin en soms iets te waardoor ik ze even moest afremmen en attenderen op het feit dat we in een winkel liepen en niet in een speeltuin. Ach ja beter zo dan andersom moet je maar denken. Al dacht ik daar soms wel even anders over als ik ze weer even moest afremmen…….

Na de boodschappen zijn we via een schitterende route weer terug gereden naar het huisje. De mannen zijn weer lekker gaan spelen met hun speelgoed en wij hebben buiten genoten van een drankje nadat de boodschappen een plekje gekregen hadden. Na het drankje zijn we een rondje gaan wandelen over het park. De mannen op hun step al heb jij er meer naast gelopen omdat het heuvel op en heuvel af was. Bij de eerste heuvel dacht je namelijk wel naar beneden te kunnen steppen maar ja dat ging natuurlijk niet. En daar lag je over de kop op straat. Gelukkig had je een helm op en viel de klap mee. Daarna probeerde je het uiteraard nogmaals maar met hetzelfde effect. Toen had je toch wel door dat het niet zo handig was, zoals papa en mama al diverse keren gezegd hadden, en besloot je te gaan lopen. Aan het eind van het park hadden we een schitterend uitzicht over een aantal dorpjes en de moezel. Daarnaast liepen er hertjes die wel hielden van een blaadje en wat gras.

Terug hebben we een andere route gelopen en kwamen we de ene na de andere tamme kastanje boom tegen. De mooiste bolsters en kastanjes hebben we meegenomen naar huis en de kastanjes gaan we morgen lekker poffen. We kwamen ook nog een leuke speeltuin met kabelbaan en glijbaan tegen die natuurlijk allebei uitgeprobeerd moest worden. Zelfs papa zwiepte enkele keren heen en weer!

Eenmaal terug in het huisje zijn jullie weer lekker gaan spelen en douchen terwijl papa eten ging koken. Van het eten smulden we allemaal van; vooral die Duitse worsten gingen er goed in bij de mannen. Na het eten mocht je nog 1 filmpje kijken en daarna ben je naar bed gegaan. Op bed kon je je draai niet echt vinden en riep je om de haverklap “mam!” maar na drie kwartier lag je in dromenland en snurkte je de ene boom na de andere om.

  • 20 Oktober 2013 - 08:45

    Vermist:

    lieve vrienden

    Ik voel de spanning stromen
    Hoe kom ik dit gevoel te boven?
    Ontspanning is soms zo moeilijk te vinden
    Ik laat mij gauw weer opwinden

    Ik probeer rust in de natuur te zoeken.
    Of ik haal het uit de boeken
    Vooral als de vallende bladeren het hele bospad bedekken
    Vind ik het heerlijk om door het bos te trekken.

    Ook door het turen over het water
    ontspan ik nu en niet later
    Al mijn spieren beginnen te ontspannen
    zo kan ik die spanning uit mijn lichaam bannen.

    Wat een heerlijk gevoel.
    Ik jubel en ik joel.
    Ik kan de hele dag wel zingen
    en nog meer van die gekke dingen

    Wat voelt dat een heel stuk beter aan.
    Ik zal er weer tegen aan gaan.

    geniet van jullie vakantie in het mooie moezelgebied,
    Liefs Bert, Maja, Anouk, Rick en Manin x

  • 20 Oktober 2013 - 10:51

    Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

    Zo te lezen genieten jullie inmiddels van een welverdiende vakantie. Helaas zit het er hier alweer op en moeten ze morgen weer naar school.

    Veel plezier,
    Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 436067

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: