Spelen, zwemmen en ontspannen - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Spelen, zwemmen en ontspannen - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Spelen, zwemmen en ontspannen

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Oktober 2013 | Duitsland, Leiwen

Na een heerlijke nacht klonk rond half 8 vrolijke kindergeluiden uit de slaapkamer. Jouw grote broer vermaakte jou met allerlei spelletjes en rond 8 uur stormde jullie onze slaapkamer binnen. Klaar voor de nieuwe dag. Na de nodige knuffels en zoentjes zijn we naar de huiskamer gegaan. Hier hebben jullie heerlijk gespeeld totdat we gingen ontbijten. De playmobil blijft wat dat betreft favoriet bij jullie en jullie fantasie gaat dan heerlijk alle kanten op. Soms spelen jullie samen en soms apart van elkaar. Vandaag had je uitgevonden om een touwtje om de auto te doen en zo de auto vooruit te trekken. Uiteindelijk maakte je een lange rij met behulp van papa aan elkaar vast.

Bij het ontbijt maakte ik een Maja tosti voor je en je at er 1 met korst en de anders zonder kost met de nodige aanmoediging op. Timo at de nodige geroosterde boterhammen met ei en spek en worst. Hij smulde er helemaal van. Na het eten at jij nog lekker twee mandarijnen die je helemaal zelf pelde nadat mama een beginnetje gemaakt had. Toen was het toch echt de hoogste tijd om richting het zwembad te gaan. Met de zwembroeken/bikini al onder de kleding togen we richting het zwembad waar we heerlijk zo’n twee uur gezwommen hebben. Jullie vermaakte je prima ondanks dat het geen tropisch zwemparadijs was. De glijbaan was favoriet bij jou evenals het kleine pierenbadje met glijbaan. Je gleed meerdere malen van de hele kleine glijbaan en vermaakte je daarnaast met de emmertjes en gieter.

Timo vermaakte zich ook prima en vond echt heerlijk dat hij af wisselend met papa en mama mocht ballen. Maar ook de glijbaan en stroomversnelling Warner favoriet. Na het zwemmen hebben de mannen zich mogen uitleven in het overdekte Kinderspeelparadijs. Jij kan jezelf daar heel goed vermaken en ook je zelf behelpen. Op een gegeven moment lukt het je allemaal wat minder want dan wordt het klimmen toch wel iets te zwaar voor je maar met wat hulp van je grote broer ga je dan toch vrolijk verder.

Na het Kinderspeelparadijs hebben we een rondje over de camping gelopen en toen weer richting het huisje. Daar hebben we lekker geborreld en gespeeld en tv gekeken. Lekker hoor zo relaxen en ik moet je zeggen vandaag was de ontspannermodus volledig aan!! Iedereen had zijn juiste vakantiestand weer gevonden, was enigszins gewend aan de nieuwe omgeving en het 24 uur bij elkaar zijn. Ja, dat laatste is heerlijk, maar ook altijd weer even zoeken in het begin na de juiste balans. Ook bij jou zie ik dat het altijd weer even schakelen is en wennen is, maar als je de juiste balans gevonden heb, kan het genieten beginnen. En wat hebben we genoten vandaag met elkaar!

Met z’n allen keken we naar Pinoccio en daarna hebben we lekker gegeten; schnitzel, aardappeltjes en groenten. Na het eten mocht je zoals afgesproken een filmpje kijken op de Ipad en maakte je grote broer zijn verlangenlijstje voor zijn verjaardag. Papa ruimde alles op en mama……………mama heeft even lekker op bed gelegen en een tukkie gedaan. Ja, ja jullie lezen het goed. Heerlijk hoor even een klein uurtje die ogen dicht!

Na dit tukkie van mama ben jij naar een grote knuffel- en zoenpartij heerlijk gaan slapen. En dit slapen lukte jou in 1x vanavond. Slaap maar lekker lieve vent tot morgen!

• 22 Oktober 2013 - 10:15

Maja: