Herfst; een schitterend schilderij - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Herfst; een schitterend schilderij - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Herfst; een schitterend schilderij

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Oktober 2013 | Duitsland, Leiwen

Rond de klok van achten waren de mannen vanochtend wakker. Prima tijd en vooral jij want je had het klokje bijna rond geslapen. Na een relaxte start van de dag waarin jij heerlijk in bad heb gelegen en genoot van het warme water, zijn we rond de middag via een schitterende route naar Trier vertrokken. Onderweg werden we getrakteerd door een prachtig herfstschouwspel van kleuren. Jij zag er weinig van wat je lag in dromenland, maar wij genoten.

Wat zijn de kleuren momenteel mooi. Bomen met blad van groen, geel, rood, oranje en bruin zorgen voor een schitterende schakering van kleuren. En tijdens deze rit bedacht ik mij dat ons leven net als een boom is. We worden gevoed door Hem en anderen om ons heen en we doorlopen verschillende fasen in ons leven die je zou kunnen vergelijken met het verkleuren van de bladeren aan de boom. De ene fase in ons leven is kleuriger dan de andere fase. En net zoals de bomen hun bladeren verliezen en weer nieuwe bladeren krijgen, weten wij ook dat we uit elke fase sterker komen en daarin ook weer wat geleerd hebben. Sommige fasen in ons leven zijn donker gekleurd en andere fasen in ons leven zijn mooi en helder van kleur. Zo ook heb jij al verschillende fases in je leven doorlopen en verschillende kleuren gehad. Welke kleuren…….. daar kunnen wij alleen maar naar raden. China is nog steeds een onderwerp waar je zo heel af en toe over praat maar ook een onderwerp wat je benoemd als “China is weg!” en als we dan vragen of we je wilt stoppen met praten over China geef je duidelijk aan dat je dat wil.

In jouw korte leventje bij ons, want wat is nou een jaar, hebben wij geprobeerd om jou zoveel mogelijk de mooie kleuren van het leven mee te geven, maar we zijn momenteel ook aangeland in een fase waarin je vraagt om grenzen en die geven wij jou dan ook. Niet altijd ben je hier even blij mee en op jouw manier laat je dat dan blijken. Je bent dan even boos, negeert ons of loop even weg om vervolgens na een aantal minuten weer terug te keren en vrolijk verder te spelen en/of een gesprek aan te knopen. Soms is het lastig inschatten of je het echt wel goed begrijpt allemaal maar ja er zijn nu eenmaal regeltjes waaraan je moet houden……..We proberen je deze aan te leren maar volgen ook nog steeds jouw tempo hierin. Jij blijft degene die ons leidt en aangeeft wat je nodig hebt,. In de avonduren is dat vooral nabijheid en de zekerheid dat we er nog zijn voor je en overdag geven wij je een figuurlijke speeltuin om in te spelen met daarom heen wel een heg die jou beschermt maar ook de grenzen aangeeft. Als je het van de buitenkant zou bekijken zou je kijken naar een schitterend schouwspel vergelijkbaar met een schilderij met een aaneenschakeling van diverse kleuren.

Terug naar de dag van vandaag; na een schitterende rit kwamen we aan Trier. Hier hebben we een garage opgezocht en hebben we gewinkeld en genoten van de mooie gebouwen. Wat hebben ze toch een mooie bouw in Duitsland. Daar kunnen wij Nederlanders nog jaloers op zijn. Het winkelen vonden de mannen de ene keer wat leuker dan de andere keer. Dit lag voornamelijk aan wat voor afdeling we bezochten met elkaar. De speelgoedafdeling was natuurlijk zeer in trek. Voor ons was het meer een vergelijkend warenonderzoek wat jouw cadeaus betreft maar ja wilde wel alles hebben wat je zag staan. En ook Timo zijn verlangenlijstje voor zijn verjaardag in november werd aardig gevuld! En ach ik geef ze geen ongelijk ik zou graag ook nog jong zijn als ik al dat speelgoed zie! Ook het ijsje viel goed in de smaak bij de mannen. En ook het moment dat we voor hun kleren gingen kopen. Met veel geduld paste de mannen al de kleding die mama uitzocht en o o o wat werd mama weer hebberig van al die kleertjes in de uitverkoop. Papa kreeg ook nog een mooie trui en mama……. Zoals gewoonlijk niks

Na dit enerverende bezoek hebben we boodschappen gedaan in het Kaufcentrum en daarna zijn we naar het huisje gereden. Hier hebben de mannen lekker gespeeld en een filmpje gekeken. Vervolgens hebben we heerlijk pasta met spinazie, tonijn, pesto en geraspte kaas gegeten. Altijd weer lekker en ook de mannen smulden hier heerlijk van. Daarna nog een toetje. Voor het slapen gaan nog 1 filmpje en daarna kropen beide mannen veel te laat uiteindelijk het bed in waar jij al snel moe maar voldaan in slaap viel. Op naar de dag van morgen.

• 22 Oktober 2013 - 10:50

Vermist:

Wat een mooi kleurrijk verhaal....

Herfst,

Herfst, herfst, wat heb je te koop
    Duizend kilo bladeren op een hoop
    Zakken vol met wind
    Ja m'n kind
    'k Weet niet of jij dat aardig vindt

Herfst, herfst, wat heb je te koop
    Paddestoelen, honderd op een hoop
    'k Zet ze voor je neer
    Heus meneer
    Dat doe ik alle jaren weer

Herfst, herfst, wat heb je te koop
    Dikke grijze wolken op een hoop
    Alles in de stad
    Gooi ik nat
    Koop je van mij zo'n regenbad

Liefs uit Huize Vermist. xxx

Ps. Binkie doet het super en de schildpad is nog steeds gek.

• 22 Oktober 2013 - 16:52

Marjon:

De herfstkleuren zijn inderdaad prachtig. Als je dan ook nog dit weer en deze temperaturen hebt, is het volop genieten.
    Maak er nog een paar mooie dagen van.

Liefs Marjon

• 22 Oktober 2013 - 21:25

Gerrie Slofstra :

Heerlijk dat jullie zo genieten wat boffen we met het prachtige weer.We hebben zin in je verjaardag Luan wat heb je een mooie kadoos op je verlanglijstje staan .Nog vier nachtjes dan komen we je feestje vieren.Jullie rollen zo van feestje naar feestje .Want jij Timo maakt ook al je verlanglijstje klaar leuk jo laat ons maar gauw wat je wil hebben. Nu nog heerlijk vakantie vieren en genieten van elkaar .
    Dag lief klavertje vier liefs van ons uit de Goudvink.