Twee handen in een - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Twee handen in een - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Twee handen in een

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Oktober 2013 | Duitsland, Leiwen

De foto bij het verslag spreekt voor zich voor deze dag. Wat waren de twee broers lief voor elkaar vandaag. We hebben er van genoten en er is echt geen onvertogen woord gevallen vandaag. We hebben ook geen gesprek in goeie banen hoeven te leiden. Met 1 woord een dag vol met broeder liefde!

Nadat de mannen heerlijk geslapen hadden en we de dag rustig opgestart waren, ging Timo na het eten douchen. Jij volgde al snel omdat je moest plassen en bleef maar weg. Wij hoorden de mannen vrolijk tegen elkaar kletste en genoten ondertussen van een bakje koffie en het prachtige uitzicht. Na een klein half uurtje kwamen de mannen gedoucht en wel binnen, reuze trots op zichzelf. Ze hadden beide namelijk zelfstandig gedoucht en aangekleed. Wat een kanjers! En natuurlijk kregen ze beide een groot compliment.

Jullie besloten lekker buiten te gaan spelen met de step en bal en als klap op de vuurpijl legde je grote broer jou het spelletje belletje trekken uit. Wat een lol hadden jullie als papa steeds de deur open deed en het spelletje meespeelde. Al snel waren jullie klaar met buiten spelen en gingen jullie binnen verder met de playmobil. Een hele serie van Brandweerman Sam werd nagespeeld.

Toen papa en mama gedoucht waren, zijn we de auto ingestapt en zijn we naar het plekje Detzem gereden. Hier hebben we gekeken bij een sluis; de negende sluis gerekend vanaf Koblenz in de Moezel. Deze sluis overbrugt een hoogteverschil van 9m. En we hadden geluk want van beide kanten kwam een grote boot dus we hebben natuurlijk even gekeken hoe deze beide boten de sluis in en uitgingen. Prachtig gezicht maar jij vond het allemaal wat minder en vermaakte je ondertussen met het kaal maken van een stok. Via de andere zijde van de Moezel zijn we terug gereden naar het vakantiepark en daar zijn we gaan midgetgolfen. Het was fantastisch weer om dat te doen en beide mannen hadden hier reuze veel zin in.

De ene na de andere bal kreeg een flinke klap om na 2, 3 en soms wat meer slagen in het gaatje te eindigen. Wat een lol en plezier hebben we gehad. Op een gegeven moment sloeg de vermoeidheid wel bij je toe en viel je keer op keer. Gelukkig niet hard en vroeg je hoe lang het nog duurde. Je mocht stoppen van ons maar wilde doorgaan en na 18 banen waren we klaar. En zoals beloofd beloofd is, mochten de mannen nog even spelen in het overdekte speelparadijs. Ondanks je vermoeidheid wilde je dat ook nog! Papa en mama genoten ondertussen van een lekker groot (lees half liter) biertje terwijl jullie alles beklommen, vanaf gleden en op sprongen. Het zweet stond op jullie bolletje!

Na ruim 1,5 uur zijn we terug gegaan naar het huisje en hebben daar heerlijk gespeeld en filmpjes gekeken. Papa haalde patatjes en te samen met een schnitzel (gekozen door de beide heren) aten we deze lekker op. Na het eten nog 1 filmpje en toen was het echt de hoogste tijd om te gaan slapen. Dit laatste kostte je wat moeite maar ja dat was ook niet zo gek na zo’n lange dag. Terwijl mama even naast je lag en later naast je bed zat, viel jij uiteindelijk na veel heen en weer gewoel met mijn hand in de jouwe in diepe slaap.

p.s. Het lukt helaas niet om foto's te plaatsen. Deze houden jullie nog tegoed! Voor de facebook gebruikers daar lukt het mij wel om foto's te plaatsen!

• 23 Oktober 2013 - 09:28

Vermist:

Hallo,

In huize Vermist is het dan zuster liefde.
    Maar ik denk dat onderstaand gedichtje eenvoudig je gevoelens weergeven Daan.

Mijn zoons

Mijn twee jongens
    Ze zijn bijzonder

Vijf en tien
    Ruim een jaar geleden, elkaar voor het eerst gezien.

Ze gamen en spelen graag
    Ieder hun eigen spel

Waar ik van hou.

Liefs uit Huize Vermist x

• 23 Oktober 2013 - 09:59

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Wat zijn jullie aan het genieten.
    Als ik dit allemaal lees, zou ik ook zo onze tassen weer willen pakken en er weer even tussenuit gaan. Helaas is hier de vakantie voorbij.

Liefs,
    Marlou

• 23 Oktober 2013 - 22:39

Marjon:

Jullie 2 mannetjes, jullie 2 zoons; wat een rijkdom!

Liefs Marjon