Een pakje zakdoeken en een bakje - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een pakje zakdoeken en een bakje - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een pakje zakdoeken en een bakje

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Oktober 2013 | Duitsland, Leiwen

Vannacht tegen tweeën was je wakker en wilde je alleen nog verder slapen bij mama. Na een grote volksverhuzing (kussens, bedhekje, etc) sliep je al snel weer verder tot de volgende ochtend half 9. We startte de dag weer langzaam op mede omdat het buiten ook druilerig weer was. Na het ontbijt werd het weer al snel beter en gingen we na ochtendrituelen op pad naar Ida Oberstein. Wederom was het weer een prachtige rit waarbij we wederom getrakteerd werden door een mooi kleurenspel. We kunnen maar geen genoeg krijgen van die mooie natuur.

Na een rit van een klein uurtje waar jij de helft van sliep kwamen we aan op de plaats van bestemming: de edelsteenmijn Steinkaulenberg. Onderweg konden we al zien dat we in de buurt kwamen want de ene juwelier na de andere met edelstenen kwamen we tegen. Idar-Oberstein is ook bekend door zijn edelsteenslijperijen. Al in de 14e eeuw werd er Agaat en Amethyst gevonden. Deze laatste was een van de 5 belangrijkste edelstenen op dat moment. De edelsteenmijn Steinkaulenberg is de enige edelsteenmijn in Europa die toegankelijk is.
Eenmaal een entreekaartje gekocht moesten we even wachten voorat we naar binnen mochten. Uiteindelijk stond de klok op de groene stip en mochten we een helm gaan halen. Natuurlijk werden de nodige foto’s geschoten en uiteindelijk gingen we met een groep en gids de mijn in. Hier kregen we in het Duits van alles uitgelegd over de edelstenen. Jij vond het allemaal wat minder en dat begrijp ik wel want je zag maar weinig en wat die mevrouw vertelde begreep je allemaal niet. Timo vond het allemaal wel interessant en na zo’n drie kwartier stonden we weer buiten en hadden we schitterende edelstenen gezien!
Op de terugweg hadden de mannen veel plezier met elkaar en ook tijdens het boodschappen doen maakte ze er een gezellige bezigheid van. In het huisje hebben lekker geborreld en de mannen heerlijk gespeeld. Daarna hebben we het lievelingskostje van de mannen gegeten; spaghetti. Kortom een top dagje die nog werd afgesloten met een filmpje voor jou op de Ipad van Mickey Mouse en toen jij sliep voor Timo de film Kauw boy. Kortom een dagje met een gouden randje.
En nu terug naar de titel van vandaag. Sinds wij jou kennen ben je dol op een pakje zakdoeken, foldertjes doosjes en tasjes. Als het aan jou ligt bewaar je elk foldertje, doosje en zakje wat je ziet. Vanochtend lag je bij mama in bed tv te kijken en ontdekte je de voorraad papieren zakdoekjes. Die trouwens voor mama nu goed van pas komt met haar verkouden neus! Natuurlijk kwam je heel lief vragen of jij ook 1 pakje mag hebben en dat was oké. In China kon je je uren vermaken met een pakje zakdoeken. Je haalde de zakdoeken er dan uit en vouwde ze open en weer dicht. Legde ze op een stapeltje en stopte ze vervolgens weer terug in de verpakking. Zo ook vandaag was je uren in de weer met je zakdoeken. Soms houdt je ze alleen maar vast of gaan ze in een doosje of zakje. Vandaag gingen ze in het zakje en uit het zakje en natuurlijk moesten ze mee op reis net zoals je bakje met snoep.
Snoep is nog steeds favoriet bij je en om te voorkomen dat we je ’s avonds naar bed brengen en jij tot de conclusie komt dat je nog geen snoepie op heb, hebben we het bakje geïntroduceerd. Hier gaan twee snoepjes na het ontbijt in en dat zijn dan je snoepjes voor die dag. Je kan dan zelf bedenken wanneer je er 1 neemt en op is op. Het werkt perfect! En als het bakje leeg is dan krijgt het voor iets anders een bestemming. Zo ook vandaag. Buiten had je een vruchtje gevonden van iets en eenmaal thuis kreeg ik dat een mooie bestemming in jouw bakje. Je legde je stapeltje zakdoeken eerst zorgvuldig in het bakje en daarna kwam het vruchtje er bovenop te liggen. Tevreden keek je naar het resultaat en gaf het een bakje een mooi plekje. Ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat als het bakje gevuld gaat worden met snoepjes??? Ben je ook benieuwd lees dan morgen verder!

• 24 Oktober 2013 - 16:08

Maja:

Ik wacht in spanning af.
    x Maja

• 24 Oktober 2013 - 22:42

Gerrie Slofstra:

O Luan als oma bij je zou zijn dan.....haalde ik de zakdoekjes eruit en stopte ik stilletjes als jij slaapt snoepjes in je bakje. Dan zou ik ook graag je gezichtje willen zien als je wakker wordt.
    Tot zaterdag lieve schat wat heb ik zin in je feestje!!!!
    Dikke knuf oma Slofstra.