“Jij lekker gewerkt mama?” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu “Jij lekker gewerkt mama?” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

“Jij lekker gewerkt mama?”

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Oktober 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

De meeste mensen vragen zich af wat de spierziekte van jou inhoudt als we vertellen dat je dit hebt. We leggen dan uit dat jij elke dag een topprestatie moet leveren zoals een topsporter dat doet. En daarnaast vertellen we dat ze het maar moeten vergelijken met dat je zelf gewichtjes om beide armen en benen heb van behoorlijk wat kilo’s en dat dan de gehele dag mee moeten dragen. Best zwaar! Zo ook vandaag was duidelijk te zien dat de topprestatie die je gisteren geleverd had impact had op jouw spieren vandaag. Toen we na het ontbijt naar boven gingen om tanden te poetsen lukte het je om drie treeën omhoog te klimmen en daarna was het op. Ook op school gaf je aan dat je beker te zwaar was. Terwijl je die dagelijks zelf uit je tas haalt en op de tafel zet. Reden voor mama, toen ze zag dat je ook nog gym had vandaag, aan te geven dat ze het rustig aan moesten doen met je omdat je behoorlijk moe was en last van je spieren had. Op school hoorde mama dat je traktatie goed bevallen was, vele kindjes hadden gisterenavond gegeten met stokjes waardoor sommige bordjes goed leeg vinden!

In je schriftje las mama ’s avonds dat de juf ervoor gezorgd had dat je niet te hard gewerkt had vandaag. Daarnaast was je helpende handje en had je op jouw manier goed geholpen.
Thuis heb je heerlijk gespeeld met jouw speelgoed en een paar filmpjes gekeken van Brandweerman Sam. Toen mama thuis kwam, was je samen met je grote broer aan het spelen en tussen het spelen door vroeg je aan mama: “jij lekker gewerkt mama?” Wat ben je toch een kanjer en toen ik zei “ja” zei jij “goed zo mama!” en kreeg ik een dikke duim van je.

Niet veel later gingen we eten en dit werd natuurlijk met stokjes gedaan. Waar zo’n traktatie al niet goed voor is! De bordjes gingen zo goed als leeg en daarna was het de hoogste tijd om te gaan slapen voor jou. Mama besloot vanavond maar bij je te blijven liggen totdat je sliep want in nog een ‘sportavondje’ had mama niet zoveel zin. En het had succes want je sliep binnen 10 minuten met klassieke tingels op de achtergrond, met mijn hand in jouw hand en natuurlijk de belofte dat ik straks nog even bij je komt kijken en nadat ik verteld had wat papa en mama vanavond nog allemaal gaan doen.

Ik vertrouw jou

Drie woorden die eigenlijk zo simpel klinken
Ik vertrouw jou
Kan ik op jou bouwen?
Ik vertrouw jou
Ben jij er morgen nog
Ik vertrouw jou
Ga jij niet weg?
Ik vertrouw jou
Blijf je bij mij?
Ik vertrouw jou
Morgen ben jij gewoon weer bij mij
Ik vertrouw jou
Want jij blijft bij mij
Ik vertrouw jou
Want ik kan op jou bouwen
Ik vertrouw jou
Want ik kan op jou bouwen
Ik vertrouw jou!

  • 29 Oktober 2013 - 21:12

    Maja:

    Gaaf de foto.
    Een oerhollandse feestmuts met een Chinese traktatie.

    En ja heb vertrouwen. ...in de lieve mensen om je heen.
    X maja

  • 29 Oktober 2013 - 22:44

    Marjon:

    Een heerlijke Nederlandse traktatie ( er gaat toch niks boven een plakje worst met een stukje kaas ) met een Chinees tintje. Wat ziet je traktatie er smakelijk en leuk uit. Ik begin nu toch ook wel nieuwsgierig te worden hoe het is om met stokjes te eten.

    En inderdaad Luan, probeer maar vertrouwen te hebben in alle mensen die zo dicht bij je staan.

    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 436080

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: