Sinterklaas - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 November 2013 | Nederland, Nunspeet

Gisterenavond viel je vrij snel in slaap nadat papa en mama 3x nog even bij je geweest was. Je hebt heerlijk geslapen. Mama was al vroeg wakker en eruit gegaan en een uurtje later volgde jullie. Het was best nog vroeg, 7.00 uur. Dat uurtje verschil is toch wel merkbaar bij mijzelf en de kids.

Jullie gingen heerlijk spelen, tv kijken en huiswerk maken terwijl mama nog wat werk deed wat echt af moest. Een uurtje later volgde de rest van de familie. Een ieder at zijn ontbijt op zijn/haar moment op en zo startte de zaterdagheerlijk relaxed. Opa en papa vertrokken na het ontbijt al snel richting Stroe om de voortent eraf te halen en andere zaken op te ruimen. Oma ging na het ontbijt even boodschappen doen en wij douchte en kleedde ons aan. Toen oma terug was, hebben we een bakje koffie gedronken en daarna zijn we gezamenlijk na het dorp gereden. Tijdens de koffie heeft mama even opgezocht hoe lang het nog duurt voordat Sinterklaas komt en een afstreep kalender gemaakt. We hadden eigenlijk afgesproken dat we pas rond de aankomst er over zouden gaan praten, zingen en kijken. Maar met dat hele Pietengedoe kom je niet meer om het feest heen en de winkels liggen natuurlijk ook al vol mee. Jij was helemaal blij en wilde gelijk het ene Sinterklaasliedje na het andere zingen.

Van oma en opa hadden jullie centjes gehad en daar mochten jullie iets voor uit kiezen. Wat jouw betreft werd het iets van Sinterklaas en Zwarte Piet. In de auto op weg zongen we het ene Sinterklaasliedje na het andere. De wijs zat er nog goed in maar naar de woorden moest je toch wel zoeken. Maar daar hebben we nu mooi de tijd voor!

In het dorp konden jullie niet wachten tot we naar de speelgoedwinkel gingen. Maar eerst moesten we nog even naar drie andere winkels en toen was het eindelijk zo ver. En ja dan sta je daar in zo’n speelgoedparadijs en wat ga je dan kiezen. Jij was er toch wel snel uit. Eerst wees je de Sinterklaas aftelkalender aan maar toen mama de stoomboot liet zien, viel de keuze toch uiteindelijk daar op. Je groet broer kon helaas niks vinden. We gingen nog wel even naar 2 andere winkels maar ook daar zag hij niks wat hij leuk vond. Bij een van de winkels zag mama Dolfje Weerwolfje liggen, een film die je grote broer graag nog een keer wilde zien, en deze hebben we dan ook gekocht.

Eenmaal thuis ging jij lekker spelen en je grote broer ging natuurlijk de film kijken. Jij keek soms even mee maar vond het wel eng. Even leek het erop dat je in slaap viel, maar dat leek maar zo! Opa en oma kwamen aan het eind van de middag weer terug van een huurders vergadering en we dronken gezamenlijk lekker wat. Jij zat inmiddels achter de laptop sinterklaasfilmpjes te kijken terwijl je broer daarvoor, na de film, gewerkt had aan zijn spreekbeurt over China.

Kortom een heerlijk relaxed zaterdagje waar een ieder lekker gedaan heeft waar hij zij zin in had. Althans ik weet niet of papa het zo naar zijn zin had met het schoonmaken van de tent en andere kampeerspullen. Maar hij was in ieder geval buiten en lekker bezig. Twee zaken die hij graag doet.

Rond kwart voor 6 zijn we naar de Griek gereden en daar hebben we heerlijk gegeten. Ieder genoot al was jij wel heel erg druk en moest mama toch wel een aantal keren tegen je zeggen dat je wat zachter moest doen omdat we in een restaurant zaten. Maar belangrijk was dat je genoot van het eten en heerlijk mee at van de borden. Ook je grote broer zat te smullen en had het reuze naar zijn zin.
Eenmaal thuis ben je snel je bedje ingegaan waar je gelijk in slaap viel. Moe van de gezellige dag bij opa en oma!

• 03 November 2013 - 09:24

Maja:

Sinterklaas......Wie kent hem niet.

Zolang de tijd erna toe gezonde en gezellige spanning geeft, is het genieten.
    Daar gaan we voor.

Wie komt er alle jaren?

Wie komt er alle jaren
    weer uit Spanje varen?
    Over de grote, grote zee
    Sint Nicolaas, hoezee!
    Wie heeft een zak vol koekjes,
    speelgoed en prentenboekjes?
    Wie neemt een zak vol lekkers mee?
    Sint Nicolaas, hoezee!

Liefs Maja

• 03 November 2013 - 14:26

Marjon:

Wat een lekker weekendje hebben jullie met elkaar. Heerlijk dat een ieder z'n eigen ding kan doen.
    Ik heb thuis ook altijd 2 weken voordat Sinterklaas aankomt een aftelkalender. Het geeft kinderen ook een stukje rust. Er thuis niet over praten terwijl de winkels vol liggen geeft vaak alleen maar meer spanning voor een kind.
    Geniet nog van de zondag.

Liefs Marjon