Heerlijk avondmomentje - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Heerlijk avondmomentje - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Heerlijk avondmomentje

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Een beetje stijf van het zitten naast jou bedje zit ik nu achter de computer. Wat een heerlijk momentje was het weer zo samen na een lange dag werken. Mama moest vanochtend al vroeg uit de deur dus had als eerste gedoucht vanochtend. Langzaam aan werd jij wakker en je huppelde vrolijk richting de douche. Je had er kennelijk zin in vandaag. Onder de douche namen we de dag van vandaag door en je vond het maar wat jammer dat papa je van school kwam halen en met je mee ging naar het zwembad en de logo in het Revalidatiecentrum.

Als verassing at jij je broodje snel op toen papa even boven was en ja die papa maar denken toen hij beneden kwam dat mama hem op at! Jouw oogjes glunderde helemaal; heerlijk hoor dat we zulke grapjes kunnen uithalen en jij ……. Jij geniet daar ook heel erg van.

Op school had je een prima dagje gehad en vrolijk ging je met papa mee naar het Revalidatiecentrum. Hier heb je super goed je best gedaan en in het zwembad had je het reuze naar je zin. Bij de logopedie ben je weer met de letter “w” in de weer geweest en thuis oefenen we dit ook met grote regelmaat met je. En de ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar we blijven gewoon oefenen. Eenmaal thuis heb je lekker een filmpje gekeken op de laptop en wat gespeeld. Toen Timo terug was van de voetbal hebben we gegeten en daarna zijn we naar boven gegaan. Met behulp van mama kleedde jij jezelf uit en na alle avondrituelen hebben we samen het boekje van Brandweerman Sam gelezen waarbij jij knopjes mag indrukken en er dan een geluid uitkomt.

Aan het eind kwam je erachter dat we 1 knopje nog niet gehad hadden en wat bleek ……..mama had een bladzijde overgeslagen. “O, o, o mama is niet goe!” klonk uit jouw mondje en natuurlijk moest mama de bladzijde nog een keer lezen en de rest want ja anders klopt het niet. Rituelen zijn wat dat betreft voor jou nog steeds belangrijk. Het moet gewoon kloppen en gaan zoals het altijd gaat! Maakt mama niks uit hoor want ze geniet zelf ook van duidelijkheid en structuur! Dus na nog het verhaaltje een keer gelezen te hebben was het tijd om te slapen. Mama heeft even lekker bij je gelegen en daarna nog een tijdje bij je bedje gezeten totdat je sliep. Jouw handen hielden mijn wijsvingers vast en zo viel je in een diepe slaap. Heerlijk hoor zo’n ‘zen’/‘bezinnings’ momentje voor mama. Komt ze ook helemaal tot rust! Slaap lekker manneke morgen weer een nieuwe dag.

• 04 November 2013 - 20:32

Vermist:

Heerlijk die structuur. . Houden wij hier ook wel van

En wat genieten zo n luan mama momentje.

Slaap lekker allemaal.
    Liefs de vermisten x

• 05 November 2013 - 07:41

Marjon:

Deze momentjes zo samen zijn goud waard, koester ze Daan.
    Ach.....duidelijkheid en structuur.....voor wie is dat nou niet belangrijk?
    Fijne dag.

Liefs Marjon