Waarom? - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Waarom? - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Waarom?

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Waarom moet ik uit bed?
Waarom moet ik eten?
Waarom moet ik slapen?
Waarom ga jij werken?
Waarom moet ik naar school?
Waarom haalt papa mij uit school?
Waarom moet ik plassen?
Waarom ga jij weg?
Waarom mag Timo wel achter de computer?
Waarom mag Timo naar boven?
Waarom moeten we boodschappen doen?
Waarom moet ik naar oma?
Waarom moet ik drinken?
Waarom moet ik mij aankleden?
Waarom moet ik een jas aan?
Waarom gaan we met de auto?
Waarom moet ik lopen?
Waarom moet ik zwemmen?
Waarom moet ik naar de praatjuf?
Waarom moet ik heel lang eten?
Waarom is dat?
Waarom doet ie dat?
Waarom dan?

En ga zo maar door. Jij bent belandt in de fase ‘waarom’. Op echt bijna alles vraagt je “waarom?” en denk maar niet dat je met een antwoord als ‘daarom’ tevreden bent. Nee, als ik dat zeg dan zeg je “gewoon doen mama, gewoon zeggen geven mama!” En ja ga dan sommige dingen maar eens uitleggen. Wat jij je kent al heel veel woorden maar het begrip is er nog niet altijd en o o o wat krijgen we dan een ingewikkeld gesprek. Soms kan ik je weleens afleiden door over iets anders te beginnen maar meestal zeg je dan “neeeeeee, mama! Mama zeggen waarom!” Ja, ja je bent een pienter manneke wat dat betreft!

Heerlijk hoor die fase maar soms ook zo vermoeiend en lastig om uit te leggen waarom. En zoals ik al zei dan raken we op een gegeven moment in een ingewikkeld proces. Zoals Timo gisteren probeerde uit te leggen aan je waarom hij geen vijf jaar meer kan woorden. Of ik aan je uitleg waarom eten goed voor je is. En op de vraag of je dan dood gaat nee antwoord en jij vervolgens weer vraagt maar waarom moet ik dan eten!

Ja, ja, dan ben je 6 en nog maar een jaar in Nederland, de taal nog niet helemaal de baas en dan stel je al zulke ingewikkelde vragen. Wat gaat er toch allemaal niet in dat kleine koppie rond van jou? Ik zou zo graag daar eens in willen kijken? Gewoon 1 dagje maar of 1 klein momentje per dag! Wat zou dat heerlijk zijn als dat zou kunnen!

Maar wat is het ook heerlijk om keer op keer die mooie bijzondere vragen op bijzondere mooie momenten voorgeschoteld te krijgen. Momenten waar je ons keer op keer laat nadenken en de wereld op een mooie bijzondere manier laat beleven en ervaren. Bedankt daarvoor lieve zoon van ons! Waarom? Gewoon omdat we heel veel van je houden!

  • 06 November 2013 - 19:37

    Vermist:

    Daarom.......

    Lieve luan.
    Blijf vragen ;waarom? Je leert hier alleen maar van.
    Alleen zijn sommige dingetjes gewoon zo en is er geen waarom.
    Misschien een beetje raar, maar wel waar.

    Knuffel van de vermisten x


  • 06 November 2013 - 22:54

    Marjon:


    Waarom

    Waarom ben jij , jij waarom is zij,zij
    Waarom is het iedereen , waarom heet dat niet alleen
    Waarom is iedereen anders waarom ben jij niet het zelfde als mij
    Waarom heet het verdrietig waarom heet dat niet blij
    Waarom heb jij bruin haar en ik blond
    Waarom heet de tegenwoordige tijd sta en niet stond
    Waarom heb jij lange nagels en ik kort
    Waarom schrijf je niet op de muur behalve van op het bord
    Waarom als ik jou iets geeft zeg je dan dankjewel
    Waarom kloppen we niet op de deur , behalve van het drukken op de bel
    Waarom eten we en als we dat niet doen waarom gaan we dan dood
    Waarom heet zo’n ding dat over het water drijft een boot
    Waarom praten mensen waarom gebaren ze niet
    Waarom is sinterklaas , sinterklaas en zwartepiet , zwartepiet
    Alles is zo raar als je het zo ziet

    Lieve Luan,

    Wat kan de wereld om ons heen toch ingewikkeld in elkaar zitten. Gelukkig heb je dan een papa, mama en een grote broer die je een heleboel kunnen uitleggen. Helaas zal het je niet altijd die duidelijkheid geven die je graag zou willen en blijft de vraag: waarom?.......nog wel is onbeantwoord. En inderdaad wat Maja schrijft; niet alles is uit te leggen en soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn. Nog meer onduidelijkheid......

    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 436082

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: