Opa en oma dag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Opa en oma dag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Opa en oma dag

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Ondanks dat het vandaag donderdag is nog een stukje van opa en oma over dinsdag: opa en oma dag!

Het is weer dinsdag en opa en oma hebben hun wekker op tijd gezet want om 7.40 komen Timo en Luan binnen stormen. Het ontbijt is dan al klaar en de broers kunnen meteen gaan eten. Timo kijkt graag even kids t.v en zowaar wie komt er voor de t.v ? Sinterklaas dat was natuurlijk wel gezellig voor Timo maar voor Luan te eng (dat gaf hij zelf aan) dus is oma met Luan naar de keuken gegaan .

Om 8.15 naar school ze hebben er zin. Timo heeft een spreekbeurt over China en heeft die goed voorbereid. Met een tas vol stokjes en andere spulletjes van China gaat hij moedig en blij naar zijn klas.
En oma brengt Luan in zijn klas, gezellig zitten we dan samen op dat kleine kleuter stoeltje plat gedrukt tussen twee moeders met ook hun kind op schoot naar al dat geroezemoes te kijken. Er hingen spinnen in spinnenwebben en oma griezelde ervan. Maar luan zei “hoef nie bang oma spin is nie ech.” Ja die Luan wat weet hij al veel, er ontgaat hem niets. Zo vertelde hij mij ook over het kindje dat een beetje moest huilen op school omdat hij nog niet zolang op school was. Na een kus ging ik weer weg en om 12.00 uur was ik weer op school.

Daar kwam Timo al met een stralende glimlach op zijn gezicht naar de auto hij hadt een 8.5 voor zijn spreekbeurt gekregen. Luan en oma hebben hiep hiep hoera voor hem geroepen en wat was oma trots op Timo.
Samen met opa erbij hebben we tijdens het eten nog even voor Timo gezongen, en wat smaakte de oma soep weer heerlijk. Met een goed gevulde maag reden we even later weer naar school.

Eenmaal in de klas wilde Luan dat ik meteen weer naar huis ging en met een tot straks Luan vertrok ik naar huis. Toen ik om 15.15 Luan uit de klas haalde vertelde de juf dat hij zo moe was geweest, hij was ook gevallen maar had zich gelukkig geen pijn gedaan.
De verdere middag heeft hij heel lief en relaxt met Timo in de serre met Playmobil gespeeld, en een filmpje op de tablet van opa gekeken. Toen mama, papa en opa weer thuis kwamen hebben we met elkaar patatjes met frikandel en appelmoes gegeten. Timo en Luan wilde de frikandel op een hamburgerbroodje met lekker veel tomatenketchup hum..... dat was echt smullen! Met een dag allemaal en dikke knuf tot morgen hebben we afscheid genomen.
Oma hoopt dat jullie heerlijk slapen en weer blij en uitgerust wakker worden.

Wat zijn dat toch heerlijke dagen bij opa en oma en altijd weer genieten als oma of opa het verhaaltje aan ons toestuur. Vandaag dus nog even de avonturen van dinsdag.

Lieve opa en oma

De jongens liepen vrolijk en blij
struinend door de groene wei
ze waren 6 en 10 jaar
maar zij wisten het, zij hadden het voor elkaar
zo blij waren zij vandaag de dag
zij wisten dat zij vandaag opa en oma weer zag
dat vonden zij leuk want dan kregen ze soep
en maakte van het hele huis een troep
Dag oma dag opa
Wat zijn wij toch blij
Jullie zijn lief voor ons
Wij geven jullie veel kusjes
Zoveel maar als het kan
En tot slot zeggen wij dan
“Ik hou van jou!”

• 07 November 2013 - 19:46

Vermist:

Opa & oma

Gezelligheid,
    Geborgenheid,
    Spelletjes doen,
    Een knuffel, een zoen,

Voor mij van zoveel waarde,
    De beste mensen op aarde,
    Niemand doet hen dit na,
    Mijn lieve opa & oma

En niet vergeten de oma soep........

x huize vermist

• 08 November 2013 - 10:03

Marjon:

Opa's en oma's......ze zijn goud waard!

Liefs Marjon