Wijze Woorden - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Wijze Woorden - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Wijze Woorden

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

En ja daar zaten we dan vanochtend saampjes op de bank. Allebei lekker te ontspannen, ik achter de tv en jij achter de Ipad. Heerlijk. Na je filmpje zei je opeens: “mama, als Luan 10 jaar is handjes zo (en hierbij strekte hij zijn vingers van zijn rechterhand helemaal recht. Deze staat namelijk in een kromstand). Nu Luan handje nie goe gebruike. Luan kan nie goe pakken en spele. Snap je?” Samen praatte wij even verder er over. En hij gaf aan dat hij weleens verdrietig daarom is. Daarna zei hij: “Luan wil ook goe praten; net zoals Timo doet, mama! Luan na praatjuf en mama helpe!” En ik bevestigde dat inderdaad de praatjuf en mama, papa, Timo en de juffen hem daarbij helpen. En zo serieus als het gesprek even was zo was hij weer in zijn eigen wereldje.

Even later vond hij een kopie van een sinterklaas op een a4 tje. Hij vroeg of hij die mocht hebben en dat vond ik prima. Ik moest er vervolgens “zie ginds komt de stoomboot op schrijven” Daarna citeerde hij het volgende:

“Lieve Luan,

Ik ben zo blij dat Sinterklaas met paard mee komt. Zo blij dat cadeautjes gaat komen als huis donker is. Ik blij op cadeautjes halen ga niet naar Spanje Luan lief is geweest. Als Luan 10 jaar is mag hij kauwgom dan Sinterklaas naar Spanje. O nee dan Sinterklaas paard en bij boekje van Sinterklaas gaat kopen. Luan voor Sinterklaas bij oma. Ik ga wortel kopen voorre paarden. Sinterklaas kome naar Nederland met stoomboot. Ik ben zo blij met zwarte piet krijgen pepernootjes. Ik ben zo blij zwarte piet pepernoote lekker maken voor mij en meenemen.”

Ja, ja daar wordt je een stil van. Vervolgens werden er bloemen gebracht en och wat een hartverwarmde reactie gaf jij. “Wauw wat mooi. Van wie gehad mama! Dat is lief! Zij jouw vriend!” Wat mooi en zo puur uit het hart!

Kortom een mooie start van de dag. Aan het eind van de ochtend zijn we gaan douchen en heeft mama de dokter gebeld voor jouw zere hiel. We konden om 14.40 uur terecht. Na het douchen heb je lekker gespeeld met je kazerne en sinterklaas playmobil en na de lunch ging je hier verder mee. Bij de dokter moesten we lang wachten maar gelukkig hield jij jezelf bezig met het speelgoed in de wachtkamer.,

Eenmaal binnen bij de dokter stonden we na vijf minuten weer buiten. Je hiel was zwaar gekneusd (gekomen doordag je van de onderste tree was afgesprongen) en je moest het rustig aan doen. Eenmaal in de wachtkamer terug bij de wagen begreep je niet goed waarom we weer buiten stonden. Je keek dan ook verbaasd en snapte niet waarom de dokter je voetje niet beter gemaakt had. Kennelijk had je verwacht dat de dokter er weer veer zou zorgen dat je voetje niet meer pijn zou doen. Maar ja dat was niet het geval. Snel gingen we Timo halen en daarna boodschappen halen.

Je vond het lastig dat je niet te veel mocht lopen, maar je grote broer hielp je goed hierbij. Even was je boos omdat je de koekjes die je graag wilde niet kreeg. Het leek er even op dat je heel boos werd en mama zich bevond in de reclame met die driftige peuter maar mama legde je uit en sprak je even streng toe. In de auto was je nog wat bozig maar eenmaal thuis was het over en ging je snel aan de slag met het maken van de sinterklaas pepernoten bak. Met de hulp van Timo lukte je dit goed.

Ondertussen maakte mama lekker het eten en kwam papa lekker op tijd thuis. We konden op tijd eten en na het eten hebben jullie samen gespeeld met de WII. Dit leverde de nodige lachsaldo’s op en ik moet je zeggen je verbaasde ons allemaal hoe goed je was. De ski helling was toch best wel moeilijk maar uiteindelijk lukte het je en klink er een luid gejoel.

Toen het tijd was om naar bed te gaan, had je hier natuurlijk geen zin, maar met de belofte dat je morgen weer mocht, ging je met papa mee naar boven. Slaap lekker vent.

• 08 November 2013 - 20:26

Vermist:

Lieve ..

Wat een mooie uitspraken en een liefde voor de sint en zijn pieten.
    Vervelend een zere hiel. Hopen dat het snel geneest.

En lieve luan. jij bent mooi zoals je bent en je handjes horen hierbij.

Xxx de vermisten.

• 09 November 2013 - 08:36

Marjon:

Wat zijn dit mooie en waardevolle momenten zo samen......
    Een heel fijn weekend.

Liefs Marjon