Sinterklaas is jarig, zet mijn…… - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Sinterklaas is jarig, zet mijn…… - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Sinterklaas is jarig, zet mijn……

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

O nee vandaag was je grote broer Timo jarig. Hij werd 11 jaar!! O o o wat spannend was dat voor je grote broer. Om 5.00 uur stond hij al aan ons bed, maar hij moest toch echt nog een uurtje wachten en dit mocht tussen ons in in het grote bed. Van echt slapen kwam natuurlijk niet veel meer en klok slag 6.00 uur was Timo er helemaal klaar voor.

Al zingend maakte ik jou wakker en in eerste instantie sliep je in mijn armen gewoon door maar opeens had je kennelijk door dat we aan het zingen waren en zong je vrolijk “in de gloria, …….” mee. Een geweldig mooi moment! Natuurlijk wilde je het grote pak aan Timo geven maar dat was toch wel heel erg zwaar. Toen Timo zijn pak uit pakte was hij natuurlijk heel blij met zijn playstation maar jij vroeg je verbaasd af; “wat is dat nou?” en snapte er niet veel van. Wat een feest was het!

Maar ja helaas moesten we ook starten met de dag en kwam er van dit mooie feestmoment in de vroege ochtend op bed een einde en werd er gedoucht en aangekleed. Jij liep nog naar beneden en verbaasd hoorde wij jou uitroepen: “O o o wat mooi! Da’s leuk (reactie op de slingers)!” En toen kwam je weer naar boven met de kaarten voor Timo in je hand.

Na alle ochtendrituelen van douchen en aankleden hebben jullie lekker op de bank een filmpje gekeken en jij nog een lekkere mandarijn opgegeten. Daarna was het hoog tijd om richting opa en oma Slofstra te rijden.

Feest bij opa en oma Slofstra.

Vandaag, 19 november, is Timo jarig. Al heel vroeg komt onze jarige Job, met zijn broer Luan bij ons binnen. Timo heeft een traktatie meegenomen voor de kinderen in zijn klas, en natuurlijk ook voor alle jufs en meesters.
Na een dikke verjaardagskus en het zingen van ‘lang zal die leven’, verlaten Timo en Luan de mooi versierde keuken en gaan ze naar de serre voor ontbijt voor de beeldbuis.
Even later vertrekken Luan en zijn glunderende grote broer samen met oma in de auto naar school.

Luan, oma en Timo gaan direct naar de klas van Timo om daar de traktatie te brengen. Op het schoolplein roepen kinderen al: Hoi Timo, gefeliciteerd!! En Timo straalt.
Oma wenst de jarige veel plezier en zegt: Tot straks ... en vervolgens brengt zij Luan naar zijn klas.
Luan is als Zwarte Piet verkleed en krijgt in de klas heel leuke reacties van juf en kinderen.
Ook Luan straalt!

Met een blij en tevreden gevoel gaat oma direct naar Albert Heijn om de ingrediënten te kopen voor de zuurkoolschotel en voor een appeltaart. Omdat hij jarig was mocht Timo kiezen voor het eten en ander lekkers.
Timo kwam om 12 uur heel blij uit de klas en vertelde enthousiast dat het erg leuk was geweest en dat de kinderen de traktatie het einde vonden.
Tussen de middag genieten de broers van de witte bolletjes met worst en uiteraard ook van de oma-soep. Daarna weer naar school tot 15.15 uur en daar staat oma de kinderen weer op te wachten.

Luan fluistert oma in het oor dat hij een verrassing voor Timo heeft gemaakt op school: Een spin in een web. Hij wil deze verrassing ergens verstoppen zodat Timo er naar kan zoeken.
In de auto vertelt Luan al aan Timo dat hij iets leuks heeft gemaakt. En als Timo even gauw de toilet bezoekt, stopt Luan zijn verrassing onder een plaid in de serre. Luan haalt Timo op, trekt hem mee en roept ´zoeken Timo´ die stoel of de andere stoel. De verrassing, spin en web, worden dus gauw gevonden. Timo bedankt Luan met een dikke knuffel en Luan glundert. Wat een broederliefde!

Timo heeft vreselijk veel zin om te spelen met zijn nieuwe play-station en Luan kiest voor de tablet van opa met filmpjes van Sinterklaas.
Natuurlijk horen daar jus d’orange en chipjes bij, het is tenslotte feest vandaag. De middag vliegt om. Ze hebben het geweldig naar hun zin, en opa en oma maar genieten.
Oma gaat naar de keuken om de zuurkoolschotel klaar te maken en dan is het wachten op papa en mama.

Na met elkaar geproost te hebben op Timo met een glas wijn gaan we in de keuken, versierd met slingers en vlaggen, aan de feesttafel. Timo gaat op zijn versierde stoel zitten en geniet van het verjaardagsmaal en de aandacht.
Na koffie en appeltaart doen we op verzoek van de jarige Job nog door hem zelf verzonnen spelletjes waarbij we allemaal in een deuk liggen.
Dan is het tijd om elkaar te bedanken voor de fijne dag en naar huis te gaan.
Lieve Timo, het was geweldig gezellig om zo jouw verjaardag bij ons te vieren.
En samen met jou, lieve Luan, hebben we er allemaal erg van genoten.

Oma en opa Slofstra.

Eenmaal thuis zijn we snel naar boven gegaan en heb ik je in een sneltreinvaart uitgekleed, kattewas gedaan en pyjama aangedaan. Eenmaal in je bedje viel je vrijwel meteen in slaap. Wat was jij moe!

• 19 November 2013 - 21:16

Maja:

Hieper de piep hoera voor timo.
    Een gezellige feestelijke dag hebben jullie achter de rug.
    Liefs maja

• 19 November 2013 - 21:23

Marjon:

Gefeliciflapstaart lieve Timo! Wat heb jij een top dag achter de rug. Veel plezier met je playstation.

Liefs Marjon