Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend lag je nog heerlijk te slapen en onder de douche werd je langzaam aan wakker. De ochtendrituelen met hulp van mij liet je toe en je gaf ook regelmatig aan dat je moe was. En er klonk een luid gejuich toen je hoorde dat je maar 1x naar school ging vandaag. Daarna vertelde ik je dat we vanmiddag naar Sinterklaas en Zwarte Piet gingen op mama’s en papa’s werk. Nou daar had jij wel oren naar! Zeker toen je hoorde dat je een cadeautje zou krijgen.

Op school had je een prima ochtendje en papa haalde jou en je grote broer om half 1 weer op. Thuis hebben jullie lekker gegeten en aangezien het Sinterklaasfeest was vanmiddag ging je niet slapen. Tot die tijd vermaakte jij je achter de tv. Even relaxen op de bank. Om 15.00 uur kwam je mama’s kantoor in gelopen met een luid geboe en o dat was even schrikken zo’n Zwarte Piet die mij liet schrikken! Jij had dikke pret en veel zin in het feest.

Met papa op de scooter ging je richting de plek van bestemming en daar kon het feest beginnen. We moesten nog even wacdhten voordat we naar binnen mochten maar met limonade en taai taai kwamen we die tijd van wachten prima door. En ja hoor toen gingen de deuren open en mochten we de zaal in. De zaal herkende je nog van het Kerstfeest van vorig jaar.

In de zaal zongen we liedjes en eindelijk kwam er een Zwarte Piet op en twee brandweermannen! Nou jou middag kon niet meer stuk; waar is het noodgeval! Nou dat werd in de loop van het verhaal wel duidelijk. De pieten waren de sleutel vergeten van de deur waar achter de pakjes lagen. De sleutel was nog op de boot. Althans dat dachten de pieten…….. Een piet had het goeie idee om de brandweer te bellen en deze kwamen dan ook aangerend met blusser en al. Nou jij keek je ogen uit en je oogjes glommen van pret!

Opeens kwam Sinterklaas binnen en die vroeg natuurlijk aan de pieten waar de cadeautjes waren en wat die brandweermannen daar nou deden. De pieten legden het uit aan Sinterklaas en toen……… toen hield Sinterklaas een bos sleutels naar boven en was het probleem opgelost. Gelukkig maar; de sleutel van de kast was er en de cadeautjes konden uitgedeeld worden.

Dit werd gedaan op leeftijd en ze begonnen bij 2 jaar en ja dan is het best lang wachten als je 6 jaar bent. Maar je hield het vol en uiteindelijk was het zover en nam jij je cadeautje in ontvangst van Sinterklaas. Wat knap van je want vorig jaar bleef je op grote afstand van deze man met de witte baard!

Met een blij gezicht liep je terug naar je stoel en pakte je het cadeautje uit; een mooi super uno spel. Je gezicht straalde toen mama zei dat het een spelletje was met kaarten. Best nog wel moeilijk voor jou, maar iets met kaartjes en een bakje ach dat komt wel goed!
We zongen nog wat en daarna mochten we op de foto met Sinterklaas en dat wilde jij wel. Je liep naar de Sint toen en samen met een andere Piet erbij zette mama jou op de foto. Knap hoor van je!

Daarna zijn we naar huis gegaan en bij het weggaan kreeg je nog een jute zakje met pepernoten en chocola erin. Nou dat valt altijd in de smaak bij jou! In de auto vroeg je mama of het wel de echte Sinterklaas was. Toen ik “ja” zei, zei jij “ECHT!?” Ik vroeg wie het anders was. Jij vertelde mij toen dat het een papa was van iemand anders en vervolgens begon je sinterklaas kapoentje te zingen. Ja, ja details onthoudt jij goed dus ik denk dat je wel door had dat dit een andere Sinterklaas was dan op tv.

Eenmaal thuis wilde je natuurlijk eerst een chocolaatje en daarna het spel uitpakken. Mama hielp je daarbij en daarna ging je aan de slag met de kaartjes en vermaakte je je prima. Al snel was het tijd voor het Sinterklaasjournaal maar jij had het te druk met je kaartjes. Na het Sinterklaasjournaal heb je nog een klein filmpje van Dokter Tom gekeken en toen Timo klaar was met douchen hebben we lekker gegeten. Na het eten was het de hoogste tijd om te gaan slapen. Het liefst was je gaan slapen in je Pietenpak maar aangezien je die morgen ook aan wilde, leek mama dat niet zo’n goed idee. Je kleedde je beneden uit en daarna ben je naar boven gegaan. Na alle avondrituelen en een verhaaltje van Bino die boos was, ben je heel snel in slaap gevallen. Slaap lekker kleine boef van ons!

• 20 November 2013 - 20:10

Titia:

Dat met dat uno komt wel goed Daan. Anouk is hier uren zoet mee zijn in haar 1tje en kan al aardig met ons mee doen als we met open kaarten spelen.
    Erg leuk om te lezen wat ze op de deva gedaan hebben. Mijn moeder was met Anouk mee en Famke hielp mee met uitdelen;-)
    Terwijl ik thuis was wat had ik graag mee gegaan maar durfde het niet aan.
    (gelukkig hebben we de foto's)
    Fijn om te lezen zowel jullie verhaal en als aanvulling op hier thuis.

• 20 November 2013 - 20:12

Titia:

Lekkere start zin ben nog niet helemaal helder zo te lezen.

• 20 November 2013 - 20:31

Vermist:

Wat een gezellige sintviering heb je vanmiddag meegemaakt luan.
    En met de uno kaarten ga jij je zeker vermaken.
    Slaap lekker kanjer piet.
    Liefs van ons x

• 20 November 2013 - 20:53

Majella:

Leuk om te lezen dat het zo geslaagd was.
    En het cadeau ook in de smaak viel!
    Nu verder genieten van de tijd die komen gaat!

Groet Majella

• 20 November 2013 - 22:51

Marjon:

Ouderwets gezellig zo'n deva sinterklaasfeest. Mijn kids zijn er te oud voor, maar hebben ook altijd genoten.
    Nou Luan, heb je weer wat te vertellen op school. Fijn dat je zo hebt genoten en wat ben jij een kanjer zeg dat je bij Sinterklaas op schoot durfde te zitten.

Liefs Marjon