Zwarte Piet ging uit fietsen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Zwarte Piet ging uit fietsen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Zwarte Piet ging uit fietsen

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vannacht weer een prima nacht gehad en zoals vanouds startte we de dag op. Je had een prima dagje op school en vanmiddag om 15.15 uur stond mama klaar bij school. Echter niet om je al mee te nemen naar huis. Nee, papa en mama hadden nog een gesprek op school over jou. Jij mocht spelen in de klas terwijl mama en papa in een andere klas in gesprek gingen met jouw juf, de ib’er van school en de psycholoog die vanuit de OnderwijsAdviesDienst de non verbale Wisc had afgenomen. Je grote broer speelde ondertussen buiten.

Papa en mama hadden een goed gesprek over jou en het we herkende jou zeker in datgene wat er verteld werd over jou. De Cluster III indicatie, voor extra handen in de klas, kan in ieder geval aangevraagd worden en ze zien geen redenen waarom het niet zou lukken. Al blijft het in deze tijd natuurlijk altijd gissen. Conclusie was wel dat een goede inschatting van het werkelijke intelligentieniveaus op dit moment niet mogelijk is omdat je o.a. ook duidelijk belemmerd wordt tijdens de test door je beperkte handfunctie. Daarnaast heb je minder ervaring met cognitieve taken in het platte vlak doordat je pas een jaar op school zit. Het zou goed zijn om in de toekomst een intelligentietest af te laten nemen, waarin ook verbale taken zijn opgenomen te laten afnemen.

Het was wel raar om het verslag thuis te lezen over je eigen kind. Ik zie er zoveel langs komen op mijn werk en nu 1 van ons eigen kleine vent. Maar het was wel fijn om te lezen dat zij hem zien zoals wij hem kennen en dat er geen zaken in stonden die wij niet herkennen. Zo was ook het gesprek. Jouw doorzettingsvermogen, enthousiasme en vindingrijkheid benoemde ze ook. Ook de conclusie die door de preventief ambulant begeleider getrokken is, dat je veel Nederlandse taal hebt opgepikt, herkende de psycholoog ook zeker. Je verbaasde haar op een bepaald moment door een zin van wel 6 woorden te zeggen terwijl je daarvoor tegen haar alleen 4-woords zinnen zei. Ja, ja jij weet wel hoe je mensen kan laten verbazen!

Kenmerkend was ook jouw manier van leren. Het incidenteel leren is voor jou nog heel lastig. Spelend leren is de beste ingang bij jou en daar gaat de juf ook verder mee aan de slag in de klas. En herhalen, herhalen, herhalen om te zorgen dat zaken beklijft.

Na dit gesprek hebben we nog samen het verslag van de ergotherapeute doorgelopen en stil gestaan bij de zaken die belangrijk zijn voor jou voor in de klas. Samen hebben we nagedacht hoe we de twee rustmomenten kunnen inbouwen op een dag voor jou en hoe we kunnen voorkomen dat je oververmoeid bent als je uit school komt. Het is fijn dat de leerkrachten en ib’er open staan voor ideeën vanuit ons.

Jij hebt je in die drie kwartier prima vermaakt met het spelen in de speelhoek en met je Storio. Van mama kreeg je een dik compliment omdat je zo lief gespeeld had. Nadat we Timo opgehaald hadden buiten zijn we mama’s telefoon gaan halen op het werk en daarna naar huis gegaan. Hier heb je lekker gespeeld. Het was duidelijk dat je moe was want op een gegeven moment lag je languit op de bank gewoon lekker te liggen. Uiteindelijk heb je nog een filmpje gekeken totdat we gingen eten. Na het eten heb je nog even lekker lopen dollen met Timo maar toen was het echt de hoogste tijd om naar bed te gaan. Dit ging ook met het nodige dollen met je grote broer. Eenmaal in je bedje viel je al snel in diepe slaap; op naar de dag van morgen. En hier had je veel zin in want toen je hoorde dat je morgen je schoentje mocht, zetten klonk er een luidde “YES!”

• 21 November 2013 - 20:39

Vermist:

Fijn om te lezen dat jullie een goed gesprek hebben gehad, over jullie kanjertje.
    Top dat jullie herkenning zagen in het verslag.
    En met zulke lieve ouders en broer, ontwikkel je ook super.
    Mooier kan toch niet.
    Liefs uit huize Vermist x