Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend kwam niks van uitslapen. Klok slag 7.00 uur was je wakker. Samen met papa ging je naar beneden zodat mama nog even een uurtje kon wegdutten. Rond 8 uur kwam mama ook haar bed uit om Timo en papa uit te zwaaien. Jij zat heerlijk tv te kijken en mama maakte lekkere pap voor je. Tot een uur of 10 brachten je afwisselend door op de bank en spelend op de grond. Je vermaakte je prima al was je wel sneller dan normaal gefrustreerd als het even niet ging zoals je wilde.

Tegen tienen zijn we naar boven gegaan en ben je lekker in bad gegaan. Je vermaakte je daar prima met je sinterklaas stoomboot. Na het bad hebben we weer je Pieten kleren aangetrokken. Het is maar goed dat mama een aantal setjes heeft want sinds de Sint in het land is wil je alleen nog maar als Zwarte Piet door het leven. Wel lekker makkelijk hoor dan hoeven we niet zo lang bezig te zijn met het uitzoeken van kleren.

Na het aankleden zijn we naar papa’s werk gereden. Daar hebben we lekker gebakken kibbeling gegeten met saus. Het smaakte je goed en je zat er lekker van te smullen. Daarna zijn we weer richting huis gegaan. Hier heb je nog even wat gespeeld en daarna heb je heerlijk geslapen. Na ruim een uur moest ik je jammer genoeg wakker maken omdat het tijd was om Timo te halen. Dat wakker worden kostte je echt moeite en eenmaal in de auto dacht ik even dat je verder ging slapen. Je staarde wat naar buiten en wilde liever in de auto wachten tot Timo uit school kwam.

Toen Timo er was, zijn we naar de winkels geweest om boodschappen te halen. Samen met Timo had ik een geheime missie waar jij niks van af wist. En ik moet je zeggen de missie was geslaagd. Jij vermaakte je prima door in elke winkel aan te wijzen wat je wel niet wilde hebben voor sinterklaas. Nou ik weet wel zeker dat die afluisterpiet alles heeft opgeschreven voor Sinterklaas. Dus dat komt wel goed.

Aangezien papa nog druk met zijn werk was, ben ik met mijn twee kanjers naar de Mac geweest. Hier hebben we lekker gegeten en genoten met elkaar en daarna weer richting huis. Aangezien we vroeg hadden gegeten, kon jij nog heerlijk spelen. Maar natuurlijk hebben we eerst uitzending gemist gekeken voor het Sinterklaasjournaal. Daarna heb je samen met je grote broer spelletjes op de laptop gedaan en hadden jullie pret voor 10. Helaas was het op een gegeven moment toch echt wel tijd om te gaan slapen. Boven hielp je mama nog even met de was sorteren (zie foto). Maar daarna was het toch echt tijd om je om te kleden. Zelf wilde jij je rits dicht doen van je pyajama (zie foto) en na alle avondrituelen ging je hup je bedje in.

Maar ja eenmaal in je bedje kwamen we er achter dat we iets vergeten waren!!! Jullie mochten je schoentje zetten; dus hup weer naar beneden om dat te doen. Jij lag natuurlijk helemaal in een deuk en was super snel je bed uit en beneden. Daar werd gesjouwd met allerlei schoenen maar mama gaf aan dat alleen jij en Timo je schoen mocht zetten vanavond. Op jouw vraag waarom gaf mama aan dat ze dat gehoord had van de Sint. Jouw antwoord; “o, oke!” En vervolgens ging mama’s laars weer retour. Toch besloot je voor jouw schoen papa’s klomp te gebruiken.

Op mijn vraag waarom gaf je aan dat dat beter was?! Nou als jullie hem begrijpen dan begrijp ik het misschien ook. Nadat we het hele Sinterklaasliedjes repertoire gezongen hadden en je je grote broer een kus en knuffel gegeven had, zijn we naar boven gegaan. Daar nog 1 versje van Beertje Pippeloentje gelezen en toen was het de hoogte tijd om je oogjes dicht te doen.

Niet veel later kwam papa thuis en dat had je kennelijk gehoord want een luide “PAPA!” klonk door de babyfoon. Daarna mocht mama nog een keertje naar boven en nog een keer papa en toen heb je besloten om toch echt te gaan slapen!!

• 23 November 2013 - 07:02

Vermist:

Natuurlijk pak je pappa's klomp....deze is veel groter en kan meer in.
    Ben benieuwd wat Zwarte piet vannacht heeft gebracht.

Ooo kom er eens kijken, wat ik in mijn schoentje vind.....

Gezellige zaterdag en Timo veel verjaardag plezier vanmiddag.

xxx De Vermisten