Het heerlijk avondje is gekomen…… - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Het heerlijk avondje is gekomen…… - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Het heerlijk avondje is gekomen……

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 December 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Ja, en daar was dan eindelijk de dag aangebroken met het avondje waarop Sinterklaas ons een bezoekje zou brengen. De gehele dag stond in het teken van de voorbereidingen. In de ochtend zijn we eerst naar de dokter samen geweest om te zorgen dat je een zalfje zou krijgen voor je eczeem. Daarna hebben we de spullen voor het Sinterklaasavondje thuis opgehaald en vervolgens zijn we naar opa en oma Slofstra. Hier hebben we eerst wat gedronken en vervolgens ben jij lekker gaan spelen. Daarna hebben we gegeten, heb je nog even gespeeld en ben je lekker gaan slapen aangezien het vanavond best laat zou kunnen worden.

Ondertussen hadden oma en mama het druk met het maken van de gerechten voor de Chinese omlooptafel (lees Chinees buffet). Allemaal bedacht door Timo. Het ene gerecht na het andere werd bereid en de keuken rook heerlijk naar Chinese geuren!! Genieten hoor en jij sliep ondertussen heerlijk verder!

Rond kwart over drie heeft mama Timo van school gehaald en zijn we nog even de laatste vergeten boodschappen gaan halen. Wat een goeie hulp is die Timo toch ondanks dat hij boodschappen echt niet leuk vindt, probeert hij er dan toch echt wel iets van te maken. Terug bij oma hebben we lekker wat gedronken en daarna zijn Timo en ik bezig geweest met de Pietenspeurtocht uitzetten die je grote broer bedacht had. Wat een voorpret en wat en gedetailleerde ideeën had Timo! Heerlijk om hem zo te zien genieten want het is toch wel pittig om eens de waarheid over die lieve Sint te horen dit jaar! Langzaam aan drupte de rest van de familie binnen. Onderwerp van gesprek was vooral de postcode loterij kanjer die in Noordwijk op 2201 was gevallen. En ja vier van de aanwezige had loten en was toch wel benieuwd hoe en wat. Maar ja hoe moet je dat combineren met een sinterklaasavondje waarin je en cadeautjes gaat uitpakken en ook nog wil genieten van een Chinees omloopbuffet. Tevens moesten er nog loten ingeleverd worden tussen half 7 en kwart voor 7 voor het eventueel winnen van een fiets! Help hoe gaan we dit in elkaar draaien in een goed lopend draaiboek!!

Nou gelukkig had papa het antwoord want rond kwart over 6 ging zijn brandalarm af. Dus snel oom Reinder mee, loten mee en rennen maar. Met de loten voor de fietsen kwam het uiteindelijk goed en eenmaal terug van de brandweer kon het heerlijk avondje beginnen. Iets later dan gepland, maar ja morgen konden de jongens uitslapen.

Timo vertrok richting de ‘wc’ en niet veel later ging de deurbel. Samen met je grote broer, want o wat spannend was dat en toch ook wel een beetje eng, liep je naar de deur en daar lag een envelop. Post voor Timo en Luan! In de envelop zat een cd met een boodschap van de Sint. Spannend hoor want wat zou die Sint te zeggen hebben…….. Ingespannen zat je te kijken en ik zag dat je grote broer toch ook wel benieuwd was over wat Sinterklaas te zeggen had. Genieten was het vooral toen we hoorde waar de cadeautjes lagen; in de badkamer. “Nou da’s gek!”, zei jij. En ja dat was best wel een beetje raar. Dus hup met z’n allen naar boven en naar de badkamer en wat lag daar…………? Een briefje van de speurtochtpiet waarop stond dat we naar de kelder toe moesten. Wat een lol hadden jullie erin en dus hup met z’n allen weer naar beneden richting de kelder. Samen met oma en Timo gingen jullie naar beneden en ja hoor daar lag…………………………………1 pakje met weer een briefje.

Op het briefje stond dat we het pakje nog niet open mochten maken maar naar de keuken toe moesten. Dus hup naar boven en naar de keuken. Hier werd goed gezocht in alle kastjes en hoekje en uiteindelijk achter de prullenbak vonden we nog een briefje. En wat daarop stond!
We moesten maar afwachten of Sinterklaas langs kwam………. Sjonge jonge na zo’n hele speurtocht hadden we slechts 1 pakje en nu moesten we wachten, wachten en wachten……… En o wat deed jij het goed, we keken door de ramen maar zagen niks. Tot dat er opeens geklopt werd op het raam en we een pietenmuts onder het raam zagen. Ook op het volgende raam werd er geklopt. O het was toch wel heel spannend, snel bij mama en samen kijken naar buiten en ja hoor daar klonk uiteindelijk de bekende deurbel. Samen met Timo deed je de deur open en ja daar lagen de pakjes op de stoep. Dank u wel hoor Sinterklaasje!!!!! Tussen de pakjes lag nog 1 briefje en daar stond op dat er nog meer pakjes gebracht waren op een donker plekje. Ja, ja daar waren we al geweest hoor Sinterklaas zeiden we in koor maar gelukkig had Speurtochpiet een tekening van een auto erbij gezet en wist Luan al snel te raden waar we heen moesten: de garage! En ja hoor daar lagen ook nog een heleboel pakjes te wachten op ons. Alles hebben we naar binnen gebracht en ja toen kon het uitpakken beginnen. Eerst kregen Timo en jij een cadeautje en toen zijn we eerst even gaan eten. O o o wat werd jullie geduld toch op de proef gesteld en wat konden jullie daar goed mee omgaan! Mama was reuze trots op jullie.

Toen de maagjes gevuld waren, konden we helemaal los gaan en jij zou het liefst alles in 1x uitgepakt hebben. En ja dan die reacties van jullie beide; zo overweldigend lief en dankbaar. Bij elk cadeautje volgde een blije reactie en riep je de ene naar de andere geweldige zin! Wat een blijdschap; heerlijk. Kortom we hebben genoten van het heerlijke Sinterklaasavondje en we kunnen hem nu heerlijk uitzwaaien!!!

Beide kinderen zijn heerlijk verwend waarbij Timo o.a. een boek met allerlei proefjes heeft gehad, keeperhandschoenen, voetbalsokken, geld, dvd van ET, leesboek (de juffen zullen blij zijn!), horloge, ps3 spel en Luan o.a. een spelletjesboek, playmobil veerboot en poppenhuis, grote ambulance, geld, dvd van K3 en leesboek. Kortom bepakt en bezakt gingen we weer naar huis met de gedachten dat we echt een keer speelgoed moeten gaan sorteren en een kast erbij niet een gek idee zou zijn. Maar wat hebben we genoten!!

Natuurlijk moest het een en ander nog in elkaar gebouwd worden zodat ermee gespeeld kon worden en gingen we uiteindelijk veel te laat richting huis met twee blije kinderen. Eenmaal thuis snel naar bed waar beiden heren snel in slaap vielen; moe maar voldaan!

PS. Foto's volgen zo en aangezien ik nog maar enkele foto's op dit weblog kan plaatsen zal ik binnenkort verdergaan op het onderstaande weblog:

opreisnaarjou.blogspot.nl (ik weet alleen niet of hij al openbaar is:) Ga ik dit weekend verder mee met puzzelen dus als er tips zijn...........

• 07 December 2013 - 12:07

Marjon:

Dag sinterklaasje dag, dag , dag , dag zwarte piet.....tot volgend jaar.
    Gaaf dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad met elkaar. Iets om op terug te kijken.
    Nu een dagje lekker nagenieten en de jongens lekker spelen met hun nieuwe speelgoed.
    Gezellig weekend verder.

Liefs Marjon

• 07 December 2013 - 15:22

Vermist:

Wat een heerlijk gezellig avondje hebben jullie achter de rug.
    Nu nagenieten en heerlijk spelen.
    Fijn weekend.
    Liefs de vermisten..