Van Sint naar Kerst - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Van Sint naar Kerst - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Van Sint naar Kerst

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 December 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Ja zo vier je nog Sinterklaas en zo is het hele huis in kerstsfeer. Zaterdagochtend hebben de beide mannen zich heerlijk vermaakt met de nieuwe cadeautjes terwijl papa en mama zich druk bezig hielden om alle Sintspullen op te ruimen en de Kerstspullen daarvoor in de plek te zetten. En ja dan vliegt zo’n ochtend en begin van de middag zo voorbij. Zeker ook omdat we heerlijk uitgeslapen hadden tot wel half 9!

De middag en avond stond in het teken van het vieren van een verjaardag in Gouda. Erg gezellig om iedereen weer te zien en jij vermaakte je in een hoek van de kamer prima met je playmobil poppenhuis, de grote ambulance en de ipad. Heerlijk hoor zoals jij je met je speelgoed vermaken kan; echt genieten! Tussendoor dronk en at je wat lekkers en ook de poffertjes gingen er deze keer goed in! Kortom je had het prima naar je zin en kon zo lekker rustig bijtanken!

Op de terugweg in de auto had je hele verhalen samen met Timo. Het leek wel 1 groot toneelspel daar achterin de auto. Mama raakte wel wat overprikkeld maar jullie hadden de grootste lol met elkaar en ondertussen riepen we naar elkaar als we een mooie boom met lichtjes en/of andere lichtjes zagen. En ja dat waren er genoeg dus we kwamen ogen tekort. Moe maar voldaan waren we rond 21.00 uur thuis en aangezien jij je pyjama al aan had, kon je na het plassen en tanden poetsen zo hup je bed in. Ook Timo vertrok naar boven om nog eventjes tv te kijken. Eenmaal in je bedje moest mama nog even bij je blijven liggen, maar al snel lag je in dromenland. Papa en mama versierde nog even de boom en gaven alle andere kerstspullen een plekje in de huiskamer en genoten daarna bij het haardvuur van de gezellige sfeer.

Zondag werd er uitgeslapen tot half 9. De mannen gingen gelijk naar beneden en we hoorden Luan vol bewondering zeggen: “Wauw da’s mooi! Da’s echt mooi!” Nou dan kan je dag niet meer stuk hoor, kan ik je zeggen! Beneden gingen de mannen lekker hun gangentje met het nieuwe speelgoed en papa stookte het vuurtje nog even op. Altijd gezellig in deze tijd van het jaar. Veel te laat gingen we allemaal douchen en aankleden en jij trok je kerstman pak aan en bleef maar praten over de kerstman. Je telkens maar ook verteld over de Here Jezus die geboren is met Kerst en het kerststalletje laten zien onder de boom. Op de een of andere manier is de kerstman meer bij je blijven hangen dan het verhaal over Jezus. Maar veel vertellen de komende periode want het is zo’n mooie waardevolle boodschap!

Na het douchen zijn we de kamers van de mannen gaan opruimen en hebben we die helemaal in kerstsfeer gebracht. Allebei hun eigen boom. Voor jou ook het moment dat we weer eens gaan kijken of je in je eigen bedje op je eigen slaapkamer wil gaan slapen. Even vroeg je wel toen ik het bedje naast mama’s slaapkamer afhaalde “Wat gajij doen mama?” maar met mijn uitleg accepteerde je het. Je ging zelfs aan de slag om je eigen kamer te stoffen. Daarna versierde je de raam met raamstickers en samen met mama tuigde je je kerstboompje op.

Nadat de kamers klaar waren is Timo voor de tv gekropen en een film gaan kijken. Luan is op de bank gekropen met de Ipad en kijkt naar pratende autootjes in het Chinees. Hij heeft dit helemaal ontdekt! Ben zo benieuwd of hij dit ook in China keek?! Als ik het vraag zegt hij er niks over. Kortom we kunnen terugkijken op een relaxed middagje!

Na het avondeten heeft de kleine man nog even gespeeld en daarna was het bedtijd. Papa kleedde je om en poetste je tanden en mam stopte je in. Maar eerst moest er natuurlijk nog een hoofdstuk gelezen worden uit Takels sterke verhalen. Daarna ging je lekker liggen en met onze rituelen en een dikke knuffel tot slot wenste we elkaar welterusten, slaap lekker, tot morgen en ik hou van jou! Mama nam nog even plaats op de stoel in je kamer en al snel lag jij in diepe slaap in je eigen bed in je eigen slaapkamer! Welterusten kanjer tot morgen. We zijn trots op jou!

• 08 December 2013 - 21:43

Marjon:

Geniet van de sfeervolle periode die nu voor jullie ligt.

Liefs Marjon

• 09 December 2013 - 07:34

Vermist:

Sinterklaas is weer uitgezwaaid
    Of de kerstspullen zijn weer van zolder gehaald
    Het hele huis weer in kerstsfeer gehuld
    Een mooie kerstboom tot zijn nok toe gevuld

Geniet van deze december tijd.
    Liefs uit Huize Vermist x