13 tellen drijven! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu 13 tellen drijven! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

13 tellen drijven!

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 December 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

De machine liep vanochtend weer heerlijk gesmeerd. Jij had heerlijk geslapen in je eigen bed in je eigen slaapkamer. Om daar niet te veel nadruk op te leggen hebben we gewacht tot je er zelf over zou beginnen. Ja, het blijft twijfelen waar je goed aan doet, maar deze keer hebben we deze route gekozen. Pas vanmiddag in de auto op weg naar het Revalidatiecentrum in leiden begon je er zelf over en vroeg je mij: “Mama?! Luan goed geslapen in eigen bed op eigen kamer?” En ja dan dat koppie na mijn compliment. Onbetaalbaar!!

Op school had je een prima dagje gehad en hard gewerkt. Toen de juf dat tegen mama vertelde stond jij daar trots naast en knikte hard ‘ja’ mee! Bij het Revalidatiecentrum heb je weer hard gewerkt. Eerst een half uur bij de praatjuf waar je samen praatte over hele gekke plaatjes. Wat dacht je bijvoorbeeld van een oude opa die een badbak aan heeft en een molen die geen wieken heeft maar boomtakken!! Ja, ja ik zie jullie al denken waar is die logopediste nu mee bezig. Nou ik kan je zeggen dat er hard geoefend wordt met de letter ‘w’ en met woordjes waarbij je lippen op elkaar moeten. Na dit half uur was het tijd om om te kleden en een half uur lang het water in te gaan met de badmeester. En wat heb jij daar weer goed je best gedaan.

In een rap tempo volgen alle oefeningen elkaar op en jij gaat maar door. Je staat te springen in het water en je ogen stralen! Springen van de kant, bommetjes maken drijven op je buik, vanuit lig weer gaan staan en ga zo maar door. Het knapste vond mama toch wel van alles dat je 13 tellen lang op je rug bleef drijven zonder dat de badmeester jou vast hield. Echt heel goed van jou!! Je leert ook zo ongelofelijk snel. Datgene wat de badmeester jou vorige week geleerd heeft, pas je gelijk toe. De badmeester was ook heel trots op je.

Vermoeid zat je in de auto maar toch kletste je er vrolijk op los over alles wat je onderweg zag en tegen kwam. Eenmaal thuis stortte je in en koos je ervoor om op de bank een filmpje te kijken. Nou dat vond mama een heel goed idee want jij hard keihard gewerkt en meer dan een topprestatie geleverd vandaag. Van het eten genoot je ook en met smaak at je ook je satéstokjes op. Daarna nog wat lekker gedronken en toen zijn we lekker op tijd naar boven gegaan om te gaan slapen. Hier had je wel zin in en na een verhaaltje ben je lekker gaan liggen. Wel met de belofte dat mama in de stoel naar jou ging kijken hoe je ging slapen. Nou dit was maar kort nodig want je lag snel in dromenland met op de achtergrond Chinese kinderliedjes. Ja ja die cd is een goeie koop geweest in China en als ik nog terug denk aan hoe we eraan zijn gekomen! Dikke pret heb ik samen met een ander gehad in die winkel om maar duidelijk te maken dat we een cd met Chinese kinderliedjes wilde hebben. Heerlijk dat die missie toen geslaagd was. Zo wilde hij lange tijd de liedjes niet horen en kan hij er nu niet genoeg van krijgen. Slaap lekker kanjer! 我愛你! (uitspraak: Wǒ ài nǐ = ik hou van jou)

PS. aangezien ik nog maar enkele foto's op dit weblog kan plaatsen zal ik binnenkort verdergaan op het onderstaande weblog:

opreisnaarjou.blogspot.nl (ik weet alleen niet of hij al openbaar is:)Ik ben nog steeds aan het puzzelen hoe ik hem openbaar kan maken...... Dus tips zijn welkom!

• 10 December 2013 - 10:43

Maja: