De dag van gisteren - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu De dag van gisteren - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

De dag van gisteren

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 December 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vandaag een verslag van opa en oma over hun dagje op dinsdag met onze kanjers:

Op een speciale manier leven oma en opa Slofstra elke week weer toe naar de dinsdag.
Die dag staat helemaal in het teken van Luan en Timo bij ons in huis.
Dat begint ’s morgens al behoorlijk vroeg.

Rond kwart voor acht komen ze luidruchtig binnen met boe-geroep en schrikken wij ons natuurlijk een hoedje. Luan heeft zijn i-pad van thuis meegenomen. En na het ontbijt lijkt Luan iets voor ons in petto te hebben.

Met de i-pad onder zijn beide armen komt hij de keuken binnen en wil ons iets laten zien en horen. Het zijn korte filmpjes waarin chinees wordt gesproken en vooral ook gezongen. Er blijkt een lied bij te zijn dat Luan kent vanuit China.

Apetrots laat hij ons dit zien. We moeten vooral ook goed luisteren, want plotseling begint hij enkele woorden van een liedje mee te zingen.
Wat zijn we trotst op hem en wat is het bijzonder dat Luan ons dit met ons wil delen. Het doet ons wel wat!

En dan moeten de jongens naar school. Luan heeft er zin in. Hij vroeg al een paar keer of het nog geen tijd was.
Eenmaal op school komt de aap uit de mouw. Hij heeft namelijk een horloge om zijn pols en daar is hij trots op.

Hij heeft er ook en bedoeling mee. Tegen oma zegt hij dat ze de klas niet binnen hoeft te gaan. “Oma, gaat u maar naar huis’. Maar oma kan niet nalaten toch nog even door het raam de gluren. Zij ziet dat Luan de klas binnenrent. Hij holt eerst naar de ene en vervolgens naar de andere juf om vol trots zijn horloge te laten zien.

Daarna zoekt hij zijn stoel op en laat ook aan twee kindjes, die aan weerszijden naast hem zitten, zijn mooie opvallend-rose-gekleurde horloge zien.
Nu ziet hij oma door het raam kijken en zwaait nog een keer enthousiast naar haar. Ziezo, dat was een goeie binnenkomer voor onze jongste kleinzoon.

Het is al gauw weer 12 uur en de kinderen worden weer opgehaald. In de auto zingen we uit volle borst een paar kerstliedjes en zo arriveren we al zingend bij ons huis.
Na een gezellige lunch brengt opa zijn kleinkinderen naar school om ze om kwart over drie weer op te halen.

Weer thuis pakken Timo en Luan respectievelijk de laptop en de i-pad waarmee zij zich vrolijk vermaken.

Toen mama arriveerde was de spaghetti al klaargemaakt met groente, gehakt en lekkere saus. Papa schuift wat later aan. De wetenswaardigheden van de dag worden doorgenomen. Als het eten op is, is het tijd om naar huis te gaan. Met een paar dikke zoenen nemen Luan en Timo afscheid.

Graag tot de volgende keer maar weer en veel liefs van opa en oma.

• 12 December 2013 - 17:09

Vermist:

Heerlijk genieten opa en oma.
    Koester deze dinsdagen.

Liefs uit huize vermist

• 13 December 2013 - 11:29

Marjon:

Wat zijn de dinsdagen toch waardevol, voor zowel de boys als voor opa en oma.
    Geniet van jullie weekend.

Liefs Marjon