Dinant; de stad van de sax - Reisverslag uit Froidchapelle, België van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Dinant; de stad van de sax - Reisverslag uit Froidchapelle, België van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Dinant; de stad van de sax

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 December 2013 | België, Froidchapelle

Na een heerlijke nacht waren de mannen rond de klok van half 9 wakker. We startte de dag rustig op om vervolgens om 11.00 uur met z’n allen richting Dinant te rijden. Daar hebben we de grotten la Merveilleuse bezocht. Deze grotten zijn in 1904 ontdekt en deze grotten worden beschouwd als een van de mooiste ondergrondse juwelen van België.

We kregen een eigen gids mee die zowel in het Frans als Nederlands het verhaal van de grotten vertelde. We zagen de ene mooie stalagmiet en stalactiet na de andere en daarnaast prachtige zalen versierd met watervallen uit kalk, gordijnen en kantwerk met mooie kleuren. Kortom het was schitterend en zowel klein als groot genoten. Jij genoot ook ondanks dat je moest lopen en er vele trappen waren. Parmantig stapte je door en eigenlijk pas bij de allerlaatste trap (weer 35 m omhoog richting de uitgang) gaf je aan dat je echt heeeeel moe was. Papa heeft je dan ook het laatste stukje getild. Heerlijk hoor zo’n sterke papa!

Na een uur stonden we weer buiten en zijn we richting het centrum gereden. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt over en langs de Maas. Op de grote brug stonden allemaal gekleurde saxofonen en we kwamen onderweg ook nog de nodige saxofonen tegen. Achteraf bleek dat de maker van de saxofoon geboren was in Dinant. Gezien de kou hebben we de wandeling maar heel kort gehouden. Vanuit het centrum zijn we naar het Centre Commercial gereden. Hier konden we gelukkig slagen voor een jas voor jou aangezien de rits gisteren kapot gegaan was. Ook Timo vond hier schoenen die hij leuk vond! Dus beide mannen weer tevreden. Bij de Carrefour hebben we boodschappen gehaald en aan het eind van de middag waren we weer terug op het vakantiepark. Bij tante Marian hebben we lekker geborreld en vermaakte jij je in eerste instantie met het speelgoed en later heb je lekker op de bank naar Chinese Cars filmpjes gekeken. De oudste jongens zijn uiteindelijk vertrokken naar ons huisje om op de PS3 te spelen. Heerlijk hoor hoe een ieder geniet. De oudste mannen aan de grote tafel en de oudste dames in de zithoek heerlijk aan het breien en haken.

Met z’n viertjes hebben we gisteren restjes gegeten; maar dat ging er goed in. Wij aten de kippenpoten van gisteren en Timo een schnitzel en jij een worst. Met de nodige smaak werd alles opgegeten. Als toetjes hadden beide mannen hun eigen ijs gekozen. Toen alles echt op was, was het de hoogste tijd voor Luan om zijn bedje op te zoeken om lekker te gaan slapen. Timo ging nog een filmpje kijken en daarna was het voor hem ook tijd om lekker te gaan slapen. Want morgen zou een lange dag gaan worden; oudjaarsnacht. Wat een zin hebben de mannen hierin!

• 31 December 2013 - 09:21

Marjon:

De laatste dag van dit jaar. Jullie staan met elkaar op de drempel van een heel nieuw jaar.
    Een spetterend uiteinde en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

Liefs Marjon

• 01 Januari 2014 - 09:14

Vermist:

Dat was het laatste verslag van 2013.
    Op na een mooi 2014 met nieuwe mooie verhalen.
    Liefs de vermisten x