Oudejaarsdag - Reisverslag uit Froidchapelle, België van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Oudejaarsdag - Reisverslag uit Froidchapelle, België van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Oudejaarsdag

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 December 2013 | België, Froidchapelle

De biologische klok werkt prima bij onze mannen. Tegen half 9 stonden ze naast ons bed en vonden ze het tijd om de dag te starten. Timo had reeds jouw geholpen met het plassen en daarna vonden jullie het tijd om te douchen. Wat nou een relaxte start vanochtend, maar prima mama is dol op jullie initiatieven en vooral als jullie het allemaal zelf willen doen. Nou ja zelf; mama moet wel nog even de kleren pakken en de handdoeken klaar leggen. Voor de rest doen jullie alles zelf. Toppers hoor zijn jullie; wat ben ik dan trots op jullie en jullie op jezelf.

Na het ontbijt stond zwemmen op het programma dus bepakt en bezakt vertrokken we richting het zwembad waar we helaas tot de conclusie kwamen dat deze vandaag dicht was! Balen ze hadden een foutje gemaakt in het weekprogramma. Dus hup weer rechtsomkeer naar het huisje waar mama eerst ging douchen. Papa en oma gingen boodschappen doen voor de gourmet vanavond. De kinderen vermaakten zich ondertussen met rummikubben bij opa en spelen en uiteindelijk ben jij lekker gaan slapen. Toen oma en papa terug waren, werd er natuurlijk het nodige vuurwerk alvast afgestoken. De drie oudste hadden het reuze naar hun zin. En Timo hoorde je continue boven alles uit lachen! Heerlijk genieten zo!

In de middag hebben we nog het een en ander aan vuurwerk meegenomen en zijn opa, oma, papa en ik met de kids lekker gaan wandelen langs het meer. Onderweg werden de nodige knallen gelost door de mannen. De 1 nog harder dan de andere en natuurlijk werden alle gaten en holen uitgeprobeerd en ook het effect van een rotje in het water werd getest. Wat een lol en plezier hadden ze met elkaar en ook jij had het reuze naar je zin. Met je nieuwe jas en je vuurwerkbril op zag je er geweldig uit. Je rende erop los en had het prima naar je zin. Op een gegeven moment was je wel wat moe en kroop je lekker in je wandelwagen. Even leek het erop dat je weer in slaap viel maar waarschijnlijk lag je gewoon lekker te doezelen in de wagen. Na ongeveer 1.5 uur waren we terug bij het vakantiepark en hebben we lekker warme chocomel met rum en daarna glühwein gedronken. Heerlijk opwarmertje voor de rest van de avond. Na deze opwarmer hebben we alles opgeruimd en de spullen gepakt om richting het huisje van tante Marian te gaan. Hier hebben we alles klaar gemaakt voor de gourmet. Ondertussen waren de oudste kinderen buiten weer bezig om hun voorraad vuurwerk te verkleinen voor vannacht.

Jij vermaakte je met het speelgoed wat op het kleed lag. Om half 8 zijn we uiteindelijk aan tafel gegaan en hebben we heerlijk gegourmet met elkaar. Alle kinderen genoten van de gourmet en aten hun buikjes goed vol. Ook wij hebben het ons heerlijk laten smaken. Zo’n tweeën en half uur later was echt alles op en tijd om alles op te ruimen en ons klaar te maken voor 00.00 uur. Het moment dat we met elkaar het nieuwe jaar zouden inluiden. Jij begon al wat witjes te zien maar wilde niet naar bed. Pas al je het vuurwerk hoog in de lucht gezien had; zei je. En ja ik begrijp het wel hoor en in principe ga je ook maar door en door en heb je energie voor 10!

Eindelijk konden we dan aftellen en het glas heffen om vervolgens na het elkaar gelukkig Nieuwjaar wensen snel naar buiten te vertrekken. Althans alle mannen gingen naar buiten en de vrouwen keken lekker warm vanaf het glas naar het vuurwerkspektakel. Jij stond veilig bij opa en genoot van alles. De 1 nog mooier dan de andere! Uiteindelijk heb jij jezelf buiten nog vermaakt met je lampje wat je weg kan schieten! Met moeite kregen wij je tegen enen weer mee naar huis; maar het was toch echt klaar. Het vuurwerk was op en het was echt de hoogste tijd om naar bed te gaan. Eenmaal thuis snel je pyjama aangedaan en de koek was toen echt op. Je wilde nog van alles maar het was echt de hoogste tijd om te gaan slapen. Eenmaal in je bedje viel je al snel in diepe slaap. Laten we hopen dat de biologische klok morgen uitblijft!

• 01 Januari 2014 - 15:28

Vermist:

Gelukkig nieuwjaar xxx

• 01 Januari 2014 - 20:13

Gerrie Slofstra 7:

Wat heerlijk te lezen dat jullie genieten.Lieve Luan wat een gave foto, die vuurwerkbril staat je heel stoer.Nog heel veel plezier en genieten van je hele familie van je mama Troost.Knuf knuf ik mis je oma Slof.

• 01 Januari 2014 - 21:01

Marjon:

Wat een stoere foto zeg.
    Allemaal een ontzettend gelukkig, gezellig en vooral gezond nieuwjaar toegewenst.
    Geniet nog lekker 2 dagen van jullie vakantie.

Liefs Marjon