De laatste twee dagen van de kerstvakantie - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu De laatste twee dagen van de kerstvakantie - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

De laatste twee dagen van de kerstvakantie

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Januari 2014 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Wat vliegt de tijd toch om en wat hebben we een geweldige kerstvakantie achter de rug. Ook Timo vroeg of de tijd teruggedraaid kon worden; een goed teken. De laatste twee dagen hebben we het dan ook rustig aan gedaan. Heerlijk beide dagen tot de klok van 12 uur ongeveer in de pyjama doorgebracht. Heerlijk! Gisteren de kerstspullen opgeruimd en daar begreep jij helemaal niks van. Waarom moet ie weg? Is kerst voorbij? En de sneeuw dan? Etc etc. vele vragen vuurden je op je vader af en ja niet echt handig van ons om je hier niet op voor te bereiden. Jouw eigen boom mocht eerst niet weg, toen wel, toen niet en pas over 5 dagen, toen weer wel en toen “o nee toch maar nie pas over 5 dagen!”

Ter verduidelijkijking heeft papa een mooie kerstboom getekend en die in vijven gedeeld. Elke avond strepen we een stukje weg en als alles weggestreept is dan ruimen we de boom samen op. Dat de sneeuw weg blijft is ook een dagelijks terugkerend onderwerp. “Wanneer komt sneeuw nou? Hoort er toch bij?” Het blijft ingewikkeld sommige zaken.

Gisterenmiddag heeft voornamelijk Timo heel duplo dorp gebouwd inclusief de trein voor jou. Erg lief van die grote broer en je hebt dit weekend zo op zijn tijd ook lekker er mee gespeeld. Dus met de kaalheid, zonder kerstboom, in huis viel het deze twee dagen wel mee. Nu is alles weer opgeruimd en ja dan is het best kaal maar ook wel weer lekker hoor al die ruimte.

Naast duplo dorp was ook het spelen met je grote broer favoriet. Politie spelen is dan favoriet en er spelen dan hele toneelstukken hier in de huiskamer af en beide hebben een rol in het bedenken van de scenario’s. Heerlijk om naar te kijken en naar te luisteren. En o wat koesteren we ook deze momenten in onze harten want we weten ook dat het soms zo anders kan zijn en dat de beide mannen het dan niet zo gezellig hebben met elkaar. Of er spelen zich dan de nodige wedstrijdjes af; wie is het eerste bij de deur, wie staat als eerste onder de douche, wie ligt er als eerst naast mama in bed, etc. Kortom gezonde broeder jaloezie.

Vanmiddag hebben we na een verjaardagsbezoek op ons werk de kleine geitjes (3 en 5 dagen uit) bezocht op de boerderij. Altijd gezellig om daar weer even te zijn en de dieren te bewonderen en te aaien. De paarden aaiden je zo maar bij het kleine geitje moest je toch even twee keer nadenken of je dat wel zou doen. Uiteindelijk kon je er geen genoeg van krijgen. Eenmaal thuis heb je aan tafel lekker gekleid en daarna samen met je broer op de laptop Buurman en Buurman gekeken. Samen hadden jullie veel lol om de grappen en grollen van deze twee mannen. Helaas was het al snel tijd om te eten en daarna om te gaan slapen. We kunnen terug kijken op een heerlijke kerstvakantie waarin we volop genoten hebben van elkaar! Nu op naar de week die voor ons ligt: morgen naar de revalidatie arts en ook nog zwemmen en logopedie. Verder op in de week nog fysio en als afsluiting van deze week naar de oogarts. En tussen door gewoon naar school en werken.

• 05 Januari 2014 - 20:14

Maja:

Heerlijk die broeder liefde.
    Een liefde die nu meer dan een jaar oud is, maar o zo vertrouwt.

En ja luan waar is de sneeuw ? Lekker sleeën en sneeuw poppen maken.
    Misschien komt het nog.

Liefs maja

• 05 Januari 2014 - 22:37

Marjon:

Heel veel succes, maar ook weer veel plezier met de week die voor jullie ligt. En zeg nou zelf; wat is nou 6 weken......? Dan staat de volgende vakantie alweer voor de deur, dat is te overzien, toch?

Liefs Marjon