Een ochtendje artsen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een ochtendje artsen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een ochtendje artsen

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Januari 2014 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend op tijd zaten we al in de auto richting het LUMC voor een bezoek aan de oogarts. Het was rond kwart over 8 nog rustig in het ziekenhuis en dat had zo zijn voordeel namelijk dat we iets over half 9 al werden geholpen. De nodige testen werden weer bij je afgenomen en uiteindelijk na een kwartiertje mochten we richting de verpleegsterpost lopen om je ogen te laten druppelen. Dit is altijd geen pretje en deze keer liet je duidelijk merken dat je het niet fijn vond. Bij mama kwam je even bij om na een poosje nogmaals die vervelende druppels te krijgen in je ogen. En ja dit kostte de verpleegster en mama wel even wat moeite maar uiteindelijk lukte het in.

Wat een verdriet en wat een vervelende druppels. Ze prikken heel erg maar zijn nodig om een goeie meting te kunnen doen uiteindelijk van je ogen. In het restaurant hebben we wat gedronken en natuurlijk wilde jij er ook wat lekkers bij. Na een half uurtje hebben we ons weer gemeld maar ondertussen waren er meer wachtenden en werden we rond kwart voor 10 geholpen. Je ogen werden opgemeten en her en der nog wat testjes gedaan. Uiteindelijke conclusie je rechter oog blijven afplakken en over een half jaar terug omdat ze je plus meting in de gaten willen blijven houden. Krijgen we het idee dat je luie oog nog meer gaat weg trekken of je meer met je ogen gaat knijpen dan moeten we eerder bellen. Met een stoere zonnebril op verliet je het ziekenhuis en gingen we op naar ons volgende bezoek bij de huisarts.

Om half 11 werden we hier verwacht om even je oren na te laten kijken. De laatste weken lijkt het wel alsof je dover aan het worden bent. Je bent eigenlijk sinds je in onze armen bent doorlopend verkouden met op zijn tijd flinke snottebellen en hoesten. De arts heeft in je oren gekeken en zag daar niks verdacht maar de assistente heeft nog een testje gedaan om te kijken of er vocht achter je trommelvlies zit. Het duurde even voordat ze een goeie meting had en daarna mochten we wachten op de arts. Dit liet even op zich wachten maar uiteindelijk kwam de arts ons toch bezoeken met de uitslag. En deze uitslag was dat je vocht achter je trommelvlies had en dat dat dus je doofheid verklaart.

Over een half jaar zou het weg moeten zijn en we moeten het gewoon goed in de gaten gaan houden. Als we denken dat de doofheid erger wordt, dan moeten we eerder aan de bel trekken. Wel ga ik het even met de logopediste opnemen aangezien het wel op de spraak en taal ontwikkeling effect kan hebben omdat je dan wat minder alles goed hoort. En ik vraag mij af of dat wel handig is gezien het proces waar we nu in zitten.

Na dit bezoek zijn we papa op zijn werk gaan brengen en hebben we op mama’s werk even wat uitgeprint en uiteindelijk ook maar een boterhammetje gegeten. En o wat gingen die boterhammen er goed in. We moeten daar maar vaker gaan eten want je at maar liefst 4 bruine boterhammen met smeerworst op. Je kreeg er geen genoeg van. Na nog wat drinken zijn we naar de kapper gereden en daar hebben ze je haar weer lekker kort geknipt. Dat haar van jou groeit echt super snel en is ook best wel dik bovenop. Je hebt nu weer een heerlijk kort koppie! Je had een goeie zin en samen zijn we nog naar de winkels geweest om voor opoe een cadeautje te kopen. Om half 3 stapte we uiteindelijk weer thuis binnen. Daar heb je lekker op de bank een snoepje zitten eten. Om 15.15 uur stonden we weer bij de school van Timo om zijn tassen op te halen. Hij zelf ging met de fiets naar huis; alleen. Ja, ja hij wordt groot en o wat doet hij het goed en netjes! Ik ben dan echt reuze trots op hem en hij op zichzelf.

Thuis hebben de mannen lekker wat gedronken en gegeten en een filmpje van buurman buurman gekeken.

Op mama’s werk was een afscheidfeestje en daar hebben de mannen zich uiteindelijk prima vermaakt met de andere kindjes die er waren. Altijd leuk om weer te zien hoe ze dan weer mengen met elkaar en spelen met elkaar of ze elkaar dagelijks zien! Ook jij vermaakte je daar met een klasgenootje en andere kindjes. Met rode konen kwam je regelmatig wat snoepen en drinken om vervolgens weer te vertrekken. Heerlijk om te zien!

Eenmaal thuis zijn we gelijk onder de douche gegaan want je was helemaal bezweet, daarna lekker gegeten en nog even tot slot een filmpje gekeken. Eenmaal in je bedje viel je vrijwel direct in slaap; moe van deze intensieve dag. Morgenochtend maar rustig opstarten want in de middag/avond is het alweer druk genoeg; verjaardagsfeest van opoe (mijn oma). We hebben er zin in om iedereen weer te zien!

• 10 Januari 2014 - 21:28

Maja:

Lieve luan,

Ik had je vandaag natuurlijk al gezien en smeer met alle liefde de volgende keer weer vier boterhammen smeerworst voor je.
    Ook tijdens het afscheidsfeestje heb ik van je genoten.
    Voelt fijn als je mijn nabijheid zoekt als je mama even niet ziet of ze bezig is.
    Je bent een kanjertje !

Timo wat een gezelligheid samen vmo op de fiets.

Sloffies fijn weekend en veel plezier bij opoe.

Liefs maja en de andere vermisten x