Teambespreking Revalidatiecentrum - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Teambespreking Revalidatiecentrum - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Teambespreking Revalidatiecentrum

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Januari 2014 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Maandag hadden we de teambespreking op het Kinderrevalidatiecentrum. Samen met alle therapeuten bespreken we dan hoe het gaat met jou. En ja de grootste conclusie die we met elkaar getrokken hebben is eigenlijk de vraag of we je op dit moment niet overvragen. Willen we niet te snel en te veel. Een aantal weken geleden had ik het hier al over gehad met de logopediste dat ik dit dacht en het is fijn dat het nu uitgesproken is en de mening gedeeld wordt.

Besloten hebben we dan ook om een stapje langzamer te gaan en gaan kijken hoe we er voor kunnen zorgen dat wij jou niet overvragen maar wel dat we blijven werken aan je ontwikkeling. Aangezien de taal- en spraakontwikkeling belangrijk is gaan we wel naar een frequentie van twee keer. Daarnaast is het wel belangrijk dat we een afspraak gaan maken bij de KNO arts om te onderzoeken wat je hoort gezien het vocht achter je trommelvliezen. Het is te belangrijk op dit moment dat je goed hoort om te voorkomen dat je een achterstand gaat krijgen met je taal- en spraakontwikkeling. De logopediste gaat daarnaast aan de slag met een aantal klanken, begrippen als voor, achter, boven, onder, etc., benoemen van 5 zaken die bijvoorbeeld horen bij een boerderij, etc. etc. genoeg doelen en uitdagingen voor jou!

De fysiotherapeute had haar verslagen klaar om een aanvraag bij de Gemeente (WMO) te doen voor een aangepaste fiets voor je. Een lang traject maar we hopen toch dat we deze zomer lekker met je kunnen gaan fietsen op je eigen aangepaste fiets. Het voordeel van de fiets die we voor ogen hebben is dat we deze fiets ook achter onze eigen fiets kunnen hangen en dat er allerlei aanpassingen gemaakt kunnen worden ter ondersteuning van jouw handen en armen.

Bij de hydrotherapie gaat de badmeester verder met het leren drijven zonder hulpmiddelen, het leren klimmen uit het bad, 10 tellen onder water kunnen blijven en van rug tot staan te komen in het zwembad. Een therapie waar je altijd het reuze naar je zin heb en ook echt alles geeft. We hebben wel aangegeven dat het fijner voor jou zou zijn als je eerst naar de logopediste gaat en daarna pas zwemmen heb. Andersom maakt dat er niet veel meer uitkomt bij de logopediste.

Kortom een hoop plannen toch nog maar waar er gekeken gaat worden naar de planning hoe dit het beste weg gezet kan worden om te voorkomen dat we je overvragen. Ook op school kort met de juf hierover gesproken vandaag toen ik je ging halen van school. De juf gaf aan ook een stapje terug te willen doen om te voorkomen dat je overvraagt wordt. Binnenkort hebben we weer een gesprek met elkaar om te overleggen.

Kortom van alle kanten zijn we weer volop bezig met en voor je. En belangrijk voor ons blijft hierin dat we jou blijven volgen en dat jij onze gids bent. En als dit betekent een stapje terug in alles dan zullen we dat zeker doen!

• 14 Januari 2014 - 21:51

Geralda:

Fijn dat alles zo goed in overleg gaat. En die fiets.... dat zou fantastisch zijn!!! X

• 15 Januari 2014 - 10:03

Vermist:

Lieve Luan,

Stapje voor stapje..
    schuifel je langzaam de toekomst tegemoet

"zet door, het komt wel goed"

Soms is het één stap naar voren
    en dan weer twee grote passen terug..
    maar geef het alle tijd..
    het wil nu eenmaal niet zo vlug.
    Wanneer je je dag hebt
    en alles zit me een beetje mee
    zet je één stap naar achter
    maar naar voren ga je dan in twee
    soms wil het helemaal niet lukken
    en val je weer helemaal naar waar je was..
    maar sta dan op..
    en zet weer gauw een grote pas.

stapje voor stapje..
    schuifel je nu langzaam de toekomst tegemoet
    gewoon omdat je weet...
    op een dag komt alles goed!

Je doet het top Kanjertje,

Liefs Bert ,Maja, Anouk, Rick en Manon xxx